VELUX producten worden geschikt voor Apple HomeKit

De VELUX Groep kondigt met veel plezier aan dat zij Apple HomeKit ondersteunt. We denken dat dit een geweldige kans is om slimme technologie voor thuis een integraal onderdeel te laten worden van de toekomstige ontwikkeling van gezonde en efficiënte huizen.
Michel Sombroek, algemeen directeur VELUX Nederland, is zeer enthousiast over de samenwerking

Op de WWDC 2016, de Worldwide Developers Conference van Apple, is bekend gemaakt dat de VELUX Groep een aantal van haar producten geschikt zal maken voor de Apple Homekit.

Apple HomeKit, die nu ook zijn eigen app heeft, biedt een simpele en veilige manier om apparaten in huis aan te sturen.

Met het binnen de woning brengen van ‘internet of things’ gelooft de VELUX Groep dat home automation via internet van cruciaal belang is voor de toekomstige ontwikkeling van de bouwsector en andere sectoren die producten voor in huis verkopen.

Aangezien gezondere huizen voor consumentennu belangrijker zijn dan ooit, wat ook blijkt uit de Healthy Homes Barometer 2016 van de VELUX Groep, gelooft VELUX dat slimme huizen meer mensen in de gelegenheid zullen stellen om de kwaliteit van hun huis te verbeteren.

De VELUX Groep verwacht dat de eerste VELUX producten binnen een jaar geïntegreerd zullen zijn in het Apple HomeKit platform.

Verdere informatie over de updates voor Apple HomeKit vindt u in de WWDC keynote presentations van 13, 14 en 15 juni in San Francisco, Verenigde Staten.

Boilerplate

Al 75 jaar creëert de VELUX Groep wereldwijd een betere leefomgeving voor mensen door te zorgen voor daglicht en frisse lucht door het dak. Ons productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, lichtkoepels en modulaire lichtstraten. Daarnaast bestaat het assortiment uit vele typen raamdecoratie, zonwering, rolluiken, installatieoplossingen en intelligente bedieningssystemen. Deze producten helpen bij het creëren van een gezond en duurzaam binnenklimaat om in te werken, wonen of leren. Hieraan werken we met ongeveer 10.000 medewerkers in verkoopmaatschappijen en productievestigingen in meer dan veertig landen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die onderdeel is van de VKR Holding A/S, een naamloze vennootschap volledig in handen van stichtingen en familie. Kijk voor meer informatie op: www.velux.nl.