Jeroen Proemstra nieuwe Directeur Verkoop VELUX Nederland

Jeroen Proemstra is bij VELUX Nederland in dienst getreden als Directeur Verkoop. Binnen deze functie is hij verantwoordelijk voor de commerciële activiteiten en aansturing van de verkooporganisatie. Met zijn team staat hij in nauw contact met de verkopende klanten van VELUX, zoals de bouwmaterialenhandels, woning-interieurzaken en Doe-het-zelfwinkels, maar ook architecten, adviesbureaus, projectontwikkelaars, ontwikkelende aannemers en woningbouwcorporaties.

“Gezamenlijk proberen we de sterke marktpositie van VELUX Nederland verder uit te bouwen. De focus ligt daarbij op nieuwe en innovatieve VELUX daglichtoplossingen waarmee we in nieuwe segmenten verder kunnen groeien. Ik ben altijd onder de indruk als ik een bouwproject bezoek en zie hoe de bouwprofessionals met zijn allen grote en complexe projecten tot stand brengen. Gebouwen waar mensen vervolgens jarenlang in kunnen wonen of werken. Ik voelde meteen enthousiasme over VELUX, de mooie producten waarmee onze klanten hun woonkwaliteit verder kunnen vergroten en de prettige cultuur binnen VELUX Nederland. Ik heb dan ook erg veel zin om samen met mijn nieuwe collega’s een bijdrage te leveren aan de sterke marktpositie van VELUX en Nederland van nog meer daglicht en frisse lucht te voorzien,” aldus Jeroen Proemstra.

Jeroen is woonachtig in Amersfoort met zijn vrouw en 2 dochters. Na zijn studie International Business heeft hij onder andere als Commercieel Manager gewerkt bij Océ Nederland en Canon en de afgelopen tijd was hij werkzaam bij HILTI.

Al 78 jaar creëert de VELUX Groep wereldwijd een betere leefomgeving voor mensen door te zorgen voor optimaal daglicht en frisse lucht door het dak. Ons productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, lichtkoepels en modulaire lichtstraten. Daarnaast bestaat ons assortiment uit vele typen raamdecoratie, zonwering, rolluiken, installatieoplossingen en intelligente bedieningssystemen. Al deze producten helpen bij het creëren van een gezond en duurzaam binnenklimaat om in te werken, wonen, leren of recreëren. Hieraan werken we wereldwijd met ongeveer 11.000 medewerkers in verkoop- en productiemaatschappijen in meer dan 40 landen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die onderdeel is van de VKR Holding A/S, een naamloze vennootschap volledig in handen van non-profit stichtingen (de VELUX FOUNDATIONS) en familie. In 2018 had de VKR Holding een totale omzet van 2,6 miljard euro en de VELUX FOUNDATIONS keerden voor 118 miljoen euro aan liefdadigheidsdonaties uit. Kijk voor meer informatie op: www.velux.nl.