Nieuw ontwerp elektrische VELUX INTEGRA raamdecoratie

Betrouwbaarder aandrijfsysteem, vernieuwde motor en verkrijgbaar voor plisségordijnen

De unieke collectie op afstand bedienbare elektrische VELUX INTEGRA® raamdecoratie is vernieuwd. De belangrijkste verbetering is het aandrijfmechanisme dat zorgt voor betere prestaties, een nog langere levensduur en nog snellere montage. Daarnaast is het design vernieuwd met een stillere geïntegreerde motor en is het VELUX INTEGRA® systeem nu ook leverbaar voor plisségordijnen, wat dit de grootste collectie op de markt maakt.

Het nieuwe ontwerp met slanke, afgeronde zijprofielen zorgt voor een uniforme uitstraling. Door de geïntegreerde motor in het onderste profiel heeft de elektrische raamdecoratie nu net zo’n slank profiel als de handbediende VELUX raamdecoratie. Ook de motor is aanzienlijk stiller, zodat nachtrust niet wordt verstoord.

Het nieuwe ‘direct drive’ systeem zorgt ervoor dat de raamdecoratie wordt aangedreven door een tandwiel in het zijprofiel in plaats van koorden en is daardoor uiterst betrouwbaar. “Om een lange levensduur te garanderen zijn de gordijnen grondig getest onder extreme temperaturen, luchtvochtigheid en direct zonlicht. Het risico dat de kleur van de stof of het profiel vervaagt is nul. Ook zijn ze 13.500 keer geopend en gesloten, wat jarenlang gebruikersgemak garandeert. Dit kan van geen enkel ander rolgordijn op de markt gezegd worden,” vertelt Jolanda de Gooijer, Product Group Manager bij VELUX Nederland.

Betrouwbare bediening, verbeterde motor en slanker ontwerp
“Het bedieningsmechanisme heeft een ‘soft closing’ die het rolgordijn soepel en elegant tot stilstand brengt. Daarnaast verbetert de ‘direct drive’ niet alleen de prestaties en betrouwbaarheid van het op- en afrollen van de gordijnen, de montage wordt ook een stuk eenvoudiger. De elektrische rolgordijnen worden gemonteerd met het unieke VELUX Pick&Click!TM systeem, waardoor het gordijn zeer snel kan worden geplaatst.”

Uitbreiding INTEGRA® raamdecoratie assortiment
De VELUX INTEGRA® raamdecoratie wordt aangestuurd door netstroom of zonne-energie. Naast de al bestaande lichtregulerende en verduisterende rolgordijnen zijn voor VELUX dakramen nu ook de lichtregulerende en lichtdimmende plisségordijnen in beiden bedieningssystemen verkrijgbaar. Ook het ontwerp van de VELUX INTEGRA® lichtdimmende en lichtregulerende plisségordijnen voor VELUX lichtkoepels zijn verbeterd.

De op afstand bedienbare raamdecoratie zorgt natuurlijk vooral voor controle over het daglichtniveau in de kamer, van volledige verduistering tot volledig daglicht. De raamdecoratie heeft daarnaast isolerende eigenschappen en zorgt voor meer wooncomfort en welzijn binnenshuis. De op afstand bedienbare VELUX INTEGRA® rol- en plisségordijnen kunnen worden gecombineerd met VELUX INTEGRA® buitenzonweringen of rolluiken voor extra comfort en warmtewering.

Wooncomfort met automatisch bediening
“Naast de vele esthetische kwaliteiten door de uitgebreide kleurencollectie in verschillende stoffen en dessins en de voordelen van een goed binnenklimaat, biedt de VELUX INTEGRA® raamdecoratie ook veel gebruikersgemak. De gordijnen zijn vanuit elke locatie in huis te bedienen, zodat je precies de sfeer in huis kunt creëren die je wilt zonder dat het moeite kost,” aldus De Gooijer. “Ook kan de intelligente VELUX INTEGRA® bedieningstablet zo worden ingesteld dat gordijnen op bepaalde tijden automatisch open of dicht gaan. Zo lijkt de woning altijd bewoond, ook als er niemand thuis is.”

Al 75 jaar creëert de VELUX Groep wereldwijd een betere leefomgeving voor mensen door te zorgen voor daglicht en frisse lucht door het dak. Ons productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, lichtkoepels en modulaire lichtstraten. Daarnaast bestaat het assortiment uit vele typen raamdecoratie, zonwering, rolluiken, installatieoplossingen en intelligente bedieningssystemen. Deze producten helpen bij het creëren van een gezond en duurzaam binnenklimaat om in te werken, wonen of leren. Hieraan werken we wereldwijd met ongeveer 9.500 medewerkers in verkoopmaatschappijen en productievestigingen in meer dan veertig landen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die onderdeel is van de VKR Holding A/S, een naamloze vennootschap volledig in handen van stichtingen en familie. Kijk voor meer informatie op: www.velux.nl.