Nieuwe VELUX consumentenwebsite springt in op specifieke wensen klant

Om consumenten nog beter van dienst te kunnen zijn, lanceert VELUX Nederland een compleet nieuwe website. De website heeft een fris design, waar informatie over daglichtoplossingen nog sneller en makkelijker te vinden is.

Uit onderzoek is gebleken dat consumenten op velux.nl vooral op zoek gaan naar concrete informatie zoals prijzen, de juiste daglichtoplossing, productinformatie en mogelijkheden voor raamdecoratie. Maar ook informatie over montage (instructies), het vervangen van oude dakramen, onderhoud en service zijn belangrijke redenen om de website van VELUX Nederland te bezoeken. De nieuwe website adviseert consumenten niet alleen tijdens, maar ook voor en na het aankoopproces.

“Zodra iemand op velux.nl komt moet men snel de juiste informatie kunnen vinden. Het bieden van een optimale service in iedere fase van het aankoop- en montageproces staat hierbij centraal. De transparante vormgeving van de nieuwe website heeft een duidelijke routing die rekening houdt met de manier waarop een consument op zoek gaat naar informatie, de Customer Journey. Dit maakt informatie voor klanten nog makkelijker en sneller vindbaar,” aldus Jarl Langerak, directeur Marketing & Communicatie van VELUX Nederland.

Voorkant website 560px.jpg

Informatie en service

De nadruk ligt naast daglichtinspiratie per woonruimte dan ook vooral op het vinden van de juiste daglichtoplossing met afmetingen en prijzen in de productconfigurator, het downloaden van een brochure, het vinden van een VELUX verkooppunt of een betrouwbare verwerker in de buurt via de Montagepartnerportal. “Hebben klanten hierbij nog extra hulp nodig dan is deze altijd dichtbij. Het is eenvoudiger geworden om vragen aan ons te stellen en die mogelijkheid wordt ook prominenter op de website vermeld. In de toekomst zullen we dit nog verder uitbouwen met verschillende webcare functies,” vertelt Langerak.

Hulp en advies 280px.jpg Producten 280px.jpg

Ook de vertrouwde onderdelen zoals inspiratie, daglichtvisualisaties en de zolderplanner, die het eindresultaat van een verbouwing zichtbaar maken, zijn natuurlijk nog steeds op de website te vinden. De websectie voor professionals waar specifieke technische waarden, het dealerextranet, visualisatie- & calculatietools voor architecten en informatie over trainingen te vinden zij, blijft voorlopig onveranderd en is op de nieuwe website te vinden onder een speciale tab ‘Voor professionals’.

Neem zelf een kijkje op de nieuwe website www.velux.nl?????????????????????????????????????????????????. Vanaf dinsdag 20-01-2015 omstreeks 12:00 uur is de nieuwe website live. Ziet u nog steeds de "oude" website? Maak u geen zorgen. Het omwisselen van de "oude" site naar de nieuwe website kan tot wel 24 uur duren tot alle servers de nieuwe pagina's gaan weergeven.