VELUX Groep schenkt dakramen aan lokale sportverenigingen

Kent u een sportvereniging die daglicht en frisse lucht kan gebruiken?

Ter gelegenheid van haar 75-jarig bestaan schenkt de VELUX Groep in 30 landen gratis dakramen en lichtkoepels aan sportverenigingen. Ook Nederlandse sportverenigingen kunnen zich vanaf nu opgeven om in aanmerking te komen en hun clubhuis geheel gratis lichter, comfortabeler en gezonder te laten maken.

Voor elke sport heb je energie nodig. Daglicht en frisse lucht, evenals een gezond dieet, zorgen ervoor dat iedereen die het grootste gedeelte van zijn of haar leven binnen doorbrengt, deze energie krijgt. Iedereen die gebruik maakt van één van de vele sportverenigingen in Nederland krijgt nu de kans om deze door de VELUX Groep te laten voorzien van daglicht en frisse lucht.

“Het trefpunt van elke sportvereniging is het clubhuis. Dit is de plek waar kinderen en jonge mensen naartoe gaan, voor- en nadat ze zich met hun passie voor sport hebben bezig gehouden. Een goed functionerend clubhuis is essentieel voor sportliefhebbende kinderen, ouders en vrijwilligers om zoveel mogelijk plezier te halen uit hun hobby. De VELUX Groep brengt al 75 jaar daglicht en frisse lucht onder ieders dak en wil de rol van sportverenigingen in de maatschappij graag ondersteunen,” vertelt Michel Sombroek, algemeen directeur van VELUX Nederland.

Daarom zal één sportvereniging in elk van de 30 landen in Europa waar de VELUX Groep gevestigd is, blij worden gemaakt met maximaal zes volledig geïnstalleerde dakramen of lichtkoepels. De voorwaarde is wel dat de sportvereniging een non-profit organisatie is. “Iedereen die lid is van een sportvereniging of er één kent die dringend behoefte heeft aan meer daglicht en frisse lucht, kan dit tot 15 augustus 2016 bij ons aangeven,” bevestigt Sombroek. In september zal de VELUX Groep aan de hand van foto’s en tekeningen de sportverenigingen uitkiezen die de schenking zullen ontvangen.

Waarom deze schenking?
In 2016 viert de VELUX Groep het 75-jarig bestaan van het oorspronkelijke idee dat zich ontwikkelde tot het dakraam. Gedurende deze jaren hebben VELUX producten gezorgd voor een nieuwe levenskwaliteit in huizen, werkplekken en scholen. Om dit te vieren organiseert de VELUX Groep wereldwijd meerdere activiteiten die allemaal draaien om de voordelige effecten van daglicht en frisse lucht op ons leven en leervermogen.

Hoe kan men meedoen?
Sportverenigingen die zich in willen schrijven kunnen meer informatie vinden op www.velux.com/sportsclubs en kiezen voor informatie en voorwaarden in het Nederlands.

Al 75 jaar creëert de VELUX Groep wereldwijd een betere leefomgeving voor mensen door te zorgen voor daglicht en frisse lucht door het dak. Ons productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, lichtkoepels en modulaire lichtstraten. Daarnaast bestaat het assortiment uit vele typen raamdecoratie, zonwering, rolluiken, installatieoplossingen en intelligente bedieningssystemen. Deze producten helpen bij het creëren van een gezond en duurzaam binnenklimaat om in te werken, wonen of leren. Hieraan werken we met ongeveer 10.000 medewerkers in verkoopmaatschappijen en productievestigingen in meer dan veertig landen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die onderdeel is van de VKR Holding A/S, een naamloze vennootschap volledig in handen van stichtingen en familie. Kijk voor meer informatie op: www.velux.nl.