VELUX lanceert vernieuwd verduisterend plisségordijn

Goede nachtrust essentieel voor gezondheid

Volgens een pan-Europees onderzoek onder huiseigenaren is een goede nachtrust één van de belangrijkste factoren van een gezond leven. Volledige duisternis verbetert de slaapkwaliteit maar is in de zomer met zijn lange dagen soms lastig te realiseren. Het nieuwe VELUX verduisterende plisségordijn zorgt voor een volledig verduisterde slaapkamer en een hoog comfortniveau binnenshuis door een verbeterde isolatiewaarde.

Het vernieuwde VELUX verduisterende plisségordijn blokkeert licht van buiten volledig. “We hebben onze klanten gevraagd wat zij het allerbelangrijkste vinden bij een rolgordijn en dat is verduistering. Deze kennis hebben we gebruikt om een nieuw rolgordijn te ontwikkelen dat zorgt voor volledige verduistering in de slaapkamer,” vertelt Jolanda de Gooijer, Product Group Manager van VELUX Nederland.

Verduisteren en isoleren gaan hand in hand
De isolatiewaarde van het nieuwe plisségordijn is aanzienlijk verhoogd. “De constructie met dubbele harmonicaplissé zonder zichtbare koorden in combinatie met de materialen die we gebruikt hebben, zorgen voor een knusse, behaaglijke omgeving binnenshuis. En de hoge isolatiewaarde van het rolgordijn verhoogt het wooncomfort, vervolgt De Gooijer.

Elegant en flexibel ontwerp
Het nieuwe VELUX verduisterende plisségordijn wordt geleverd in twaalf verschillende kleuren en is door het Pick&Click!® systeem eenvoudig in minder dan 15 minuten te monteren. Als het gemonteerd is, kan het plisségordijn op iedere gewenste positie in het dakraam worden stop gezet, waardoor het hele dakraam of slechts een gedeelte ervan wordt bedekt, afhankelijk van de behoefte en het tijdstip van de dag.

Meer informatie over de verduisterende rolgordijnen: http://www.velux.nl/verduisterendrolgordijn

Feiten: Een goede nachtrust is de belangrijkste gezondheidsfactor

• In de ogen van Europeanen is de thuisomgeving van primair belang voor een gezond leven.
  • Europese burgers werd gevraagd om waardes toe te kennen aan negen gezondheidsfactoren: drie van de vier hoogst gewaardeerde factoren hadden een directe relatie met de thuisomgeving: goed slapen, voldoende frisse lucht en genoeg daglicht.
  • De Healthy Homes Barometer is een jaarlijks onderzoek naar de houding en het gedrag van Europese burgers ten aanzien van wooncomfort, energieverbruik en milieu impact.
  • Het onderzoek is geïnitieerd door de VELUX Groep, uitgevoerd door onafhankelijke adviesbureaus en academisch begeleid door Prof. Dr. h.c. Bernd Wegener van de Humboldt Universiteit uit Berlijn.

Meer informatie over het onderzoek: http://www.velux.nl/hhb2016

Al 75 jaar creëert de VELUX Groep wereldwijd een betere leefomgeving voor mensen door te zorgen voor daglicht en frisse lucht door het dak. Ons productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, lichtkoepels en modulaire lichtstraten. Daarnaast bestaat het assortiment uit vele typen raamdecoratie, zonwering, rolluiken, installatieoplossingen en intelligente bedieningssystemen. Deze producten helpen bij het creëren van een gezond en duurzaam binnenklimaat om in te werken, wonen of leren. Hieraan werken we wereldwijd met ongeveer 9.500 medewerkers in verkoopmaatschappijen en productievestigingen in meer dan veertig landen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die onderdeel is van de VKR Holding A/S, een naamloze vennootschap volledig in handen van stichtingen en familie. Kijk voor meer informatie op: www.velux.nl.