VELUX Nederland lanceert digitale meerwerkoptietool

Tool vereenvoudigt daglichtkeuzes voor creëren van optimale en gezonde leefruimtes

Speciaal voor projectontwikkelaars en aannemers heeft VELUX Nederland een digitale meerwerkoptietool ontwikkeld. De tool toont toekomstige bewoners van nieuwbouwwoningen op een visuele manier de verschillende daglichtmogelijkheden. Hierdoor kunnen zij zich beter een voorstelling maken van de verschillende opties die de ontwikkelaar aanbiedt en zal men eerder gaan voor de keuze die bijdraagt aan een gezonde en optimaal te gebruiken leefruimte.

Het selecteren van (meerwerk)opties door kopers van nieuwbouwwoningen vindt tegenwoordig grotendeels digitaal plaats. De door VELUX Nederland ontwikkelde meerwerkoptietool is een configurator die projectontwikkelaars meer mogelijkheden geeft om kopers te overtuigen van de voordelen van de diverse meerwerkopties die zij aanbieden. Via gepersonaliseerde visualisaties worden de verschillende opties aan de kopers getoond. Verwacht wordt dat dit de toekomstige bewoners inspireert en hen eerder doet kiezen voor een daglichtoplossing die bijdraagt aan een optimale inrichting van hun woning, een gezonder binnenklimaat en meer bruikbare vierkante meters oppervlakte.

Belang van daglicht en frisse lucht
“Wij willen dat iedereen leeft in een gezonde en prettige woning en dat bewoners optimaal gebruik kunnen maken van de bruikbare leefruimte in huis”, aldus Jarl Langerak, Directeur Marketing & Communicatie bij VELUX Nederland. “De visualisaties in deze meerwerkoptietool tonen duidelijk het verschil tussen de mogelijke daglichtoplossingen en wat deze bijdragen aan de leefbaarheid van de ruimtes. Hierdoor krijgen kopers een goed beeld van hun toekomstige woning. Dit maakt de keuze voor hun optimale persoonlijke oplossing eenvoudiger. Het voorkomt ook dat bewoners direct na oplevering weer gaan verbouwen, omdat de werkelijkheid toch anders blijkt dan verwacht.”

Inspiratie op maat
De meerwerkoptietool wordt per nieuwbouwproject op maat ingericht. De ontwikkelaar bepaalt zelf de aangeboden opties en heeft de mogelijkheid om de tool al in de voorfase van het project op de projectwebsite te zetten. Hierdoor kunnen alle geïnteresseerden vooraf al de mogelijkheden bekijken. Als het nieuwbouwproject daadwerkelijk live gaat, ontvangen alle kopers een eigen inlogcode. Hiermee kunnen ze per leefruimte de door hen gewenste meerwerkoptie selecteren. Na selectie hebben de toekomstige bewoners een bepaalde tijd om de optie nog aan te passen. Hierna ontvangen zij een bevestiging van de gemaakte keuze. De kopersbegeleider kan tijdens dit traject de status per koper bijhouden en eventueel contact opnemen.

De tool staat op zichzelf, maar is in de toekomst ook toe te passen op verschillende platforms (bijvoorbeeld Home CTRL). Kijk voor meer informatie op: meerwerk.velux.nl

Al 78 jaar creëert de VELUX Groep wereldwijd een betere leefomgeving voor mensen door te zorgen voor optimaal daglicht en frisse lucht door het dak. Ons productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, lichtkoepels en modulaire lichtstraten. Daarnaast bestaat ons assortiment uit vele typen raamdecoratie, zonwering, rolluiken, installatieoplossingen en intelligente bedieningssystemen. Al deze producten helpen bij het creëren van een gezond en duurzaam binnenklimaat om in te werken, wonen, leren of recreëren. Hieraan werken we wereldwijd met ongeveer 11.000 medewerkers in verkoop- en productiemaatschappijen in meer dan 40 landen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die onderdeel is van de VKR Holding A/S, een naamloze vennootschap volledig in handen van non-profit stichtingen (de VELUX FOUNDATIONS) en familie. In 2018 had de VKR Holding een totale omzet van 2,6 miljard euro en de VELUX FOUNDATIONS keerden voor 118 miljoen euro aan liefdadigheidsdonaties uit. Kijk voor meer informatie op: www.velux.nl.