VELUX rolgordijnen zijn kindveilige oplossingen

Alle VELUX raamdecoratie voldoet aan productnorm binnenzonwering

Uit onderzoek is gebleken dat de meeste ongelukken binnenshuis gebeuren. Loshangende koorden van raambekleding kunnen hierbij een van de gevaren zijn, omdat jonge kinderen hierin verstrengeld kunnen raken. Om raamdecoratie veiliger te maken is een aantal jaar geleden de Europese productnorm binnenzonwering aangescherpt. De VELUX raamdecoratieproducten voldoen allemaal al jaren aan deze norm. De innovatieve bedieningssystemen van VELUX zorgen voor optimaal bedieningsgemak en zijn veilig voor kinderen.

Kinderen zijn nieuwsgierig naar de wereld om hen heen. Dit maakt hen echter ook kwetsbaar. VELUX raamdecoratie voldoet al jaren aan alle veiligheidsmaatregelen. "Voor ons staat wooncomfort voor een hoge leefbaarheid van een woning. Het creëren van een veilige omgeving voor kinderen is hier een essentieel onderdeel van. Bij de handbediende jaloezieën is het koord al in 2008 vervangen door een schuifbediening op de zijgeleider. Met de komst van de nieuwe generatie VELUX dakramen in 2013 is ook de laatste koordbediening, die van de buitenzonwering, uit ons assortiment verdwenen”, aldus Michel Sombroek, algemeen directeur van VELUX Nederland.

Innovatieve automatische bediening
VELUX dakramen en bijpassende raamdecoratie en zonwering worden in principe bediend via de handgrepen. “Wanneer dakramen niet met de hand bereikbaar zijn, is het mogelijk om zowel de ramen als de raamdecoratie elektrisch aan te sturen. Vanuit het hele huis zijn de producten dan te bedienen met de VELUX INTEGRA bedieningstablet. De bedieningstablet is eenvoudig te bedienen via pictogrammen op het touch-screen en kan zelfs zo worden ingesteld dat de raamdecoratie ‘s ochtends automatisch omhoog gaat, waarmee de rolgordijnen ook nog dienst kan doen als natuurlijke wekker,” vertelt Sombroek.

Hoog niveau van veiligheid
Ook Romazo, de branchevereniging van gecertificeerde zonwering- en rolluikenleveranciers, is zich bewust van het belang van veiligheid.  Voor meer informatie heeft Romazo een speciale folder ontwikkeld. Download deze gratis:via http://www.romazo.nl/articles/details/19

Lees meer over de mogelijkheden van VELUX raamdecoratie en zonwering op: velux.nl/raamdecoratie

Al 75 jaar creëert de VELUX Groep wereldwijd een betere leefomgeving voor mensen door te zorgen voor daglicht en frisse lucht door het dak. Ons productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, lichtkoepels en modulaire lichtstraten. Daarnaast bestaat het assortiment uit vele typen raamdecoratie, zonwering, rolluiken, installatieoplossingen en intelligente bedieningssystemen. Deze producten helpen bij het creëren van een gezond en duurzaam binnenklimaat om in te werken, wonen of leren. Hieraan werken we wereldwijd met ongeveer 9.500 medewerkers in verkoopmaatschappijen en productievestigingen in meer dan veertig landen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die onderdeel is van de VKR Holding A/S, een naamloze vennootschap volledig in handen van stichtingen en familie. Kijk voor meer informatie op: www.velux.nl.