Active House website vernieuwd

Kennisdeling over CO2 neutraal bouwen nu nog eenvoudiger

De Meern, 2 april 2010. Alleen focussen op energiegebruik in het ontwerp van een gebouw is niet voldoende om energieconsumptie te verminderen. Het binnenklimaat en het gebruikerscomfort in de woning is net zo belangrijk. Om de interactieve samenwerking voor de ontwikkeling van C02 neutrale gebouwen te verbeteren, is de internationale website www.activehouse.info begin 2009 gelanceerd. Nu, een jaar later, heeft de website een nieuw uiterlijk gekregen, zodat kennis en informatie nog eenvoudiger met elkaar kunnen worden gedeeld. Om invulling te geven aan de ontwikkeling van Active House is in samenwerking met onderzoekers, architecten en constructeurs een internationaal platform opgezet op www.activehouse.info. Het platform werkt als een database waaraan iedereen zijn eigen bijdrage kan leveren, door kennis en ideeën op het gebied van klimaatneutraal bouwen uit te wisselen. De VELUX Groep is een van de deelnemers en publiceert de ervaringen van de klimaatneutrale gebouwen uit het Model Home 2020 project op het platform. De eerste resultaten uit de modelwoning Home for Life zijn hier binnenkort te vinden. Vernieuwde website Het uiterlijk van de Active House website is inmiddels compleet vernieuwd en heeft een overzichtelijk groen/blauw uiterlijk gekregen. Via de navigatie aan de bovenzijde van de homepage kan nog eenvoudiger gezocht worden naar informatie. Tevens staan er veel voorbeeldprojecten en nieuwsberichten beschreven. Het belangrijkste doel van de Active House website blijft het delen van kennis en ervaringen om de ontwikkeling van CO2 neutrale gebouwen te verbeteren. Iedereen die interessante informatie, relevante projecten, rapporten en artikelen heeft, is van harte welkom deze op het platform te plaatsen. Drijvende duurzame woningen Ook in Nederland worden de Active House principes steeds vaker toegepast, zoals in een ontwerp dat door een projectteam is ingediend voor de ontwerpwedstrijd Duurzaam Drijvend Wonen uitgeschreven door het stadsdeel Oost-Watergraafsmeer in Amsterdam. Daarnaast worden de principes ook gebruikt in een ontwerp voor een duurzame woonark die is ontwikkeld door ABC Arkenbouw uit Urk. Over VELUX VELUX zorgt voor een aangenamere leefomgeving onder het dak door deze te voorzien van daglicht en frisse lucht. Naast een ruim aanbod van dakvensters en daglichtsystemen voor hellende daken biedt VELUX oplossingen voor platte daken. Het assortiment van VELUX bestaat bovendien uit vele typen raamdecoratie, buitenzonweringen, rolluiken, op afstand bedienbare intelligente producten en producten aangestuurd door zonne-energie. VELUX investeert uitgebreid in producten die bij een bijdrage kunnen leveren aan het terugdringen van energieverbruik in gebouwen. In zes modelwoningen in het Model Home 2020 project laat VELUX concreet zien hoe gebouwen energieneutraal en energieproducerend kunnen worden gebouwd met gebruik van daglicht en behoud van een comfortabel binnenklimaat. VELUX bezit productievestigingen in elf landen, verkoopmaatschappijen in bijna veertig landen en is één van de sterkste merken in de wereldwijde sector bouwmaterialen. Producten van VELUX zijn in vrijwel de gehele wereld verkrijgbaar. Kijk voor meer informatie op www.velux.nl/overvelux. -///- Noot voor de redactie Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met: Claudia van Veenendaal PR Manager Tel: 030-6.629.679 E-mail: claudia.van.veenendaal@velux.nl Adres: Molensteijn 2 Postcode/Plaats: 3454 PT De Meern

Terug naar persberichtenoverzichtKlik hier