Architecten en aannemers meest tevreden over VELUX

Professioneel, hoge kwaliteit, innovatief en klantvriendelijk

Voor het derde achtereenvolgende jaar zijn aannemers het meest tevreden over VELUX. Ook architecten zijn in 2011 het meest tevreden over VELUX. Dat blijkt uit klanttevredenheidsonderzoek over fabrikanten uitgevoerd door USP Marketing Consultancy in opdracht van BouwKennis. VELUX wordt door architecten op veel aspecten bovengemiddeld beoordeeld. Vooral op kwaliteit, professionaliteit en innovativiteit, klantvriendelijkheid en duidelijkheid van documentatie. Onder aannemers zijn daarnaast ook betrouwbaarheid en het meedenken met de klant de sterkste troeven van VELUX. Vergeleken met 2009 en 2010 is de tevredenheid van aannemers ook dit jaar weer verder toegenomen.

In het onderzoek voor de BouwKennis Marketing Score Card Klanttevredenheid Ruwbouw wordt onder architecten en aannemers jaarlijks de tevredenheid van merken/fabrikanten op verschillende aspecten gemeten. De top 5 is gebaseerd op de gemiddelde tevredenheid over een merk/fabrikant. "Klanttevredenheid is één van de belangrijkste waarden binnen ons bedrijf. Daarom hebben wij de afgelopen jaren veel nadruk gelegd op het verder professionaliseren van de VELUX organisatie met een klantvriendelijke, snelle en accurate afhandeling van vragen en het meedenken met klanten. Het is dan ook extra waardevol als dit wordt opgemerkt en architecten en aannemers ons hiervoor ook nog het hoogst waarderen," aldus Michel Sombroek, Algemeen Directeur van VELUX Nederland B.V.

Kwaliteitscontrole VELUX dakraam

Slaapkamer met VELUX balkonvensters

Kwalitatief en innovatief
USP heeft gemeten hoe architecten en aannemers over merken/fabrikanten denken op uiteenlopende klantvriendelijkheidsaspecten zoals; het nakomen van afspraken, het meedenken met de klant, levertijden, betrouwbaarheid, prijs, kwaliteit en innovatieve activiteiten. “Wij proberen te allen tijde met onze klanten mee te denken en besteden daarom veel aandacht aan het vernieuwen van bestaande en het ontwikkelen van nieuwe producten en bouwmethodieken. Met als uiteindelijke doel tevreden eindgebruikers die kunnen wonen en werken in comfortabele, duurzame gebouwen met veel daglicht en frisse lucht,” aldus Sombroek.

Productinnovaties
“Afgelopen jaar zijn we intensief bezig geweest met verschillende duurzame ontwikkelingen. Er is de laatste 20 jaar steeds meer aandacht gekomen voor wooncomfort en het binnenklimaat van woningen. Hierbij wordt steeds vaker gedacht aan het vervangen van oude dakramen. Een goede duurzame ontwikkeling, want een nieuw VELUX dakraam isoleert tot bijna driemaal beter dan een dakraam van 20 jaar oud. We proberen aannemers en bewoners te helpen dit vervangen te vereenvoudigen. Met de introductie van het renovatiegootstuk vorig jaar is het één-op-één vervangen van een ouder dakraam door een nieuw VELUX dakraam nog eenvoudiger geworden. Daarnaast proberen wij met ons online montagepartner systeem tevens een schakel te zijn tussen consument en montagepartner. Zodat onze producten op een professionele manier worden gemonteerd.”