10
januari
2013
|
00:00
Europe/Amsterdam

Architecten en aannemers opnieuw het meest tevreden over VELUX



Voor het vierde achtereenvolgende jaar zijn aannemers het meest tevreden over de dienstverlening van VELUX. Ook architecten waren in 2012 voor het derde jaar op rij het meest tevreden over VELUX. Dat blijkt uit de Marketing Score Card Klanttevredenheid Ruwbouw, het jaarlijks terugkerende klanttevredenheidsonderzoek van BouwKennis.
 
VELUX scoort bij architecten op alle aspecten hoger dan het marktgemiddelde, maar met name op innovativiteit, professionaliteit en meedenken met de klant presteert VELUX Nederland goed. Hier is vergeleken met 2011 tevens de meeste vooruitgang geboekt. Onder aannemers valt naast de sterke troeven kwaliteit, professionaliteit en betrouwbaarheid de hoge waardering voor innovativiteit het meest op. Vergeleken met 2011 zien aannemers ook dit jaar weer een duidelijke verbetering waardoor de tevredenheid van aannemers weer verder is toegenomen.
 
In het onderzoek voor de BouwKennis Marketing Score Card Klanttevredenheid Ruwbouw wordt onder architecten en aannemers jaarlijks de dienstverlening van toeleveranciers op verschillende aspecten gemeten. De top 5 is gebaseerd op de gemiddelde tevredenheid over een fabrikant. "Net als voorgaande jaren zijn we ook dit jaar zeer trots dat architecten en aannemers het meest tevreden zijn over onze dienstverlening. We doen er alles aan om onze klanten tevreden te houden en hebben daarom de afgelopen jaren veel nadruk gelegd op het verder professionaliseren van de VELUX organisatie. Het is dan ook extra waardevol als deze professionalisering wordt opgemerkt en het meedenken met klanten door architecten en aannemers wordt gewaardeerd," aldus Michel Sombroek, Algemeen Directeur van VELUX Nederland B.V.
 
Hoge investeringen in productinnovatie
Ook zijn we erg blij met de waardering voor onze innovatie-inspanningen. “In de afgelopen vijf jaar zijn de investeringen van de VELUX Groep in Research & Development met 50 procent toegenomen. De nieuwe generatie VELUX dakramen en de VELUX modulaire lichtstraten die in samenwerking met Foster + Partners zijn ontwikkelend voor commerciële gebouwen, zijn het resultaat van een aanhoudende strategische focus op innovatie die tot nu toe een gecombineerde investering van 225 miljoen euro vertegenwoordigen. Beiden producten worden volgende maand tijdens de Internationale BouwBeurs officieel op de Nederlandse markt geïntroduceerd”, aldus Sombroek. 
 

Kwalitatief en innovatief
Voor de BouwKennis Marketing Score Card Klanttevredenheid Ruwbouw heeft USP Marketing Consultancy op twaalf uiteenlopende klantvriendelijkheidaspecten gemeten hoe architecten en aannemers over fabrikanten denken. Aspecten die hierin zijn meegenomen zijn; het nakomen van afspraken, het meedenken met de klant, professionaliteit, levertijden, betrouwbaarheid, prijs, kwaliteit en duidelijkheid van de documentatie, advies van de vertegenwoordiger, service/klachtafhandeling en innovatieve activiteiten. Daarnaast is ook de algemene tevredenheid gemeten. De top 5 is gebaseerd op de gemiddelde tevredenheid met de fabrikant. Dit wil zeggen dat het gemiddelde is genomen van alle aspecten, inclusief de algemene tevredenheid. Dit gemiddelde is ongewogen waardoor alle aspecten even zwaar meetellen.


d