Bedrijfsinformatie

Bedrijfsprofiel

Al meer dan 80 jaar creëert de VELUX Groep wereldwijd een betere leefomgeving voor mensen door te zorgen voor daglicht en frisse lucht door het dak.

Onze producten helpen bij het creëren van een gezond en duurzaam binnenklimaat om in te werken, wonen of leren.

Ze geven terug aan de omgeving door zeer energie- efficiënt te zijn. Ze genereren meer energie dan het kost om ze te produceren.

Lees meer: Bedrijfsprofiel

VELUX Nederland

VELUX Nederland B.V. is sinds 1988 de verkoop- en marketingorganisatie van de VELUX Groep in Nederland, waar op dit moment ongeveer 70 medewerkers werken. Ons kantoor met showroom in De Meern is hierbij de basis voor al onze activiteiten. Onze account managers en service monteurs zijn werkzaam in het hele land. VELUX Nederland wordt geleid door Jeroen Proemstra, Market Director.

Lees meer: VELUX Nederland

VELUX producten

De VELUX Groep biedt een uitgebreid aanbod in daglichtoplossingen en services.

• Dakramen & daglichtsystemen
  • Lichtkoepels en daglichtspots
  • Modulaire lichtstraten voor utiliteitsgebouwen
  • Raamdecoratie, zonwering & rolluiken
  • Gootstukken & installatieproducten
  • Intelligente bedieningssystemen.
Lees meer: VELUX producten

Onze geschiedenis

In 1941 kwam ondernemer en uitvinder Villum Kann Rasmussen met een idee dat donkere zolders zou transformeren tot leefbare ruimtes vol daglicht en frisse lucht.

Zijn eerste dakraam kreeg zijn patent in 1942 en hij gaf het een onderscheidende naam die de belangrijkste voordelen van zijn uitvinding aantoonde: 'VE' kort voor ventilatie en 'LUX' Latijn voor licht: VELUX.

Bekijk de tijdlijn met de geschiedenis van: VELUX

Management

VELUX Nederland wordt geleid door Jeroen Proemstra, Market Director.

De VELUX Groep

VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep met ongeveer 11.700 medewerkers in verkoop- en productiemaatschappijen in meer dan 37 landen.

De VELUX Groep is in het bezit van de VKR Holding A/S, een naamloze vennootschap volledig in handen van non-profit stichtingen (de VELUX FOUNDATIONS) en familie. In 2022 had de VKR Holding een totale omzet van 4,29 miljard euro en de VELUX FOUNDATIONS keerden voor 181 miljoen euro aan liefdadigheidsdonaties uit.

Bezoek: VELUX Groep
Feiten & Cijfers
VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep met 68 medewerkers.
Feiten
Ons bedrijf
Wij creëren een betere leefomgeving voor mensen door te zorgen voor daglicht en frisse lucht door het dak.
Bedrijfsprofiel
Pers FAQ
Vind hier de antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij, neem dan contact op met ons lokale contactpersoon voor media / journalisten.
Pers FAQ