29
juli
2010
|
00:00
Europe/Amsterdam

Commercial tijdens WK bevordert innovatief imago VELUX



De Meern, 29 juli 2010. Tijdens het WK voetbal richtte VELUX Nederland zich met een sfeervolle commercial op de consument die zijn vakantie klussend doorbrengt. Met het thema “Een dakraam is allang geen dakraam meer’ probeerde VELUX zoveel mogelijk consumenten enthousiast te maken om hun huis, en in het bijzonder hun zolder, opnieuw in te richten of te verbouwen. Uit online onderzoek van USP Marketing Consultancy onder Nederlandse woningbezitters blijkt dat de televisiecommercial van VELUX door 84,5 procent, van deze voor VELUX primaire doelgroep, minimaal één keer is gezien. De gemiddelde contactfrequentie was over deze hele periode 6,5 keer. Uit het onderzoek kwam tevens naar voren dat 43 procent van de woningbezitters zich de commercial herinnert. Daarnaast is de commercial zeer duidelijk overgekomen, want maarliefst 82 procent wist VELUX te noemen als afzender. VELUX Nederland heeft zich met de commercial beter weten te profileren als een innovatief merk. Na het zien van de commercial wordt VELUX door 64 procent gezien als een modern bedrijf die trendsetter is op het gebied van ramen. Het primaire doel van deze campagne is hiermee volledig geslaagd. De televisiecommercial heeft voor veel positieve reacties gezorgd. Uit online onderzoek onder consumenten met een koopwoning blijkt dat de groep die VELUX associeert met innovatieve producten en slimme technologische oplossingen sinds de start van de campagne relatief groter is geworden. 57 Procent is zeer positief over de commercial. Zij vonden de boodschap duidelijk, rustgevend en informatief. De groep consumenten die VELUX na het zien van de commercial omschrijft als één van de betere, beste of een uitstekend merk, is toegenomen van 76 procent naar 83 procent. Van de mensen die de commercial hebben herkend ligt dit percentage met 91 procent nog hoger. Innovatief bedrijf VELUX staat nu nog beter bekend als innovatief bedrijf, dankzij haar automatische systemen. 62 Procent associeert VELUX na de campagne met slimme technologische oplossingen en met termen als trendsetter in ramen. Van de consumenten die in de komende 2 jaar van plan zijn om een dakkapel of dakraam te plaatsen, had 15 procent de website van VELUX al eens bezocht voordat hij de commercial had gezien. Na het zien van de commercial was dit percentage opgelopen tot 25 procent. De sfeervolle televisiecommercial van VELUX was tijdens het WK voetbal te zien rondom WK wedstrijden van o.a. het Nederlands elftal en speciale WK programma’s zoals het WK Journaal en Studio Sportzomer. In de commercial werden de VELUX daglichtsystemen en raamdecoratie getoond, waarbij de nadruk werd gelegd op elektrisch bedieningsgemak en wooncomfort, door bediening op afstand en automatische sluiting van de ramen bij regen.

d