Daylight & Architecture beste bedrijfblad 2010

VELUX Groep ontvangt internationale BCP Award 2010

De Meern, 26 juli 2010. Daylight & Architecture, het magazine dat uitgegeven wordt door de VELUX Groep, is onlangs met goud bekroond. De jury koos Daylight & Architecture magazine als gouden winnaar van de BCP Awards 2010 ‘best of corporate publishing’ in de categorie vakmanschap, bouw en architectuur, omdat “Daylight & Architecture daglicht in de complexe wereld van architectuur brengt door middel van prikkelende en inspirerende thema's. Tegelijkertijd brengt het magazine het merk VELUX op een briljante manier naar voren, zonder producten te tonen.” Het vernieuwende grafische concept was ook een belangrijk element voor de jury bij het nemen van het besluit voor de gouden prijswinnaar. Een platform voor dialoog over daglicht in de architectuur Al sinds VELUX oprichter Villum Kann Rasmussen in 1942 het dakraam uitvond en zijn bedrijf de naam VELUX gaf, een samentrekking van de afkorting VE voor ventilatie en LUX, het Latijnse woord voor licht, vormen het belang van daglicht en ventilatie in architectuur en het creëren van een gezond leefklimaat de belangrijkste onderdelen van de visie van de VELUX Groep. “In het magazine streven wij ernaar om onderwerpen en opvattingen over het gebruik van daglicht en ventilatie in de architectuur onder de aandacht te brengen. Het magazine heeft als doel de dialoog tussen professionals over architectuur en daglicht in het bijzonder te stimuleren en hierin tevens te inspireren en te faciliteren,” aldus Michel Kalis Commercieel Directeur van VELUX Nederland B.V. Daylight & Architecture werd voor het eerst gepubliceerd in 2005. Sindsdien zijn er 13 edities uitgekomen die kosteloos worden verspreid onder 45.000 architecten en opdrachtgevers in 25 landen. Iedere editie wordt ontwikkeld door een projectgroep binnen de VELUX Groep in samenwerking met redacteur Jakob Schoof van het Institut für Internationale Arkitektur-Dokumentation, fotoredacteur en kunstenaar Torben Eskerod, creatief directeur Bjørn Kusoffsky en grafisch ontwerper Per Carlsson van het Stockholm Design Lab. Het magazine wordt gedrukt bij GZD, DESIGNPRESS GMBH in Ditzingen. BCP award De Best of Corporate Publishing Award ontving in totaal 650 publicaties in 34 categorieën wat de BCP Award tot de grootste prijs voor bedrijfsbladen maakt. De prijs wordt sinds 2003 elk jaar uitgereikt. Kijk voor meer informatie op www.bcp-award.com. Meer informatie over Daylight & Architecture, digitale versies van alle 13 edities of een gratis abonnement aanvragen kan via http://da.velux.com/.