De nieuwe film Indoor Generation gaat viraal

De film The Indoor Generation is bijna 600.000 keer gedeeld en 44,2 miljoen keer bekeken*. De video, die laat zien dat we als Indoor Generation worden blootgesteld aan ernstige gezondheidsrisico's doordat we bijna elke minuut van ons leven binnen doorbrengen, heeft het internet bestormd.

De drie minuten durende film heeft een enorme discussie op sociale media ontketend. Honderdduizenden mensen bespreken de gezondheidsrisico's die worden veroorzaakt doordat ze 90% van hun tijd binnen doorbrengen, wat veel mensen de ogen deed openen.

Op sociale media en belangrijke nieuwskanalen werden de alarmerende feiten over ons binnenleven besproken, zoals:

• Binnenlucht kan tot wel vijf keer vervuilder zijn dan buitenlucht
  • Wonen in een vochtig en beschimmeld huis verhoogt de kans op astma met 40%
  • Gebrek aan daglicht kan zorgen voor somberheid en leiden tot depressie
  • Daglicht kan het leervermogen van kinderen tot wel 15% verbeteren
  • Kinderkamers zijn vaak de meest vervuilde kamers in huis

De film ging in première op dinsdag 15 mei en werd ondersteund door de resultaten uit het nieuwe rapport 'The Indoor Generation' van YouGov en de VELUX Groep. Uit dit onderzoek in 14 landen bleek dat er een overweldigend misverstand is tussen de manier waarop we denken dat we leven en de manier waarop we dat daadwerkelijk doen waardoor de gezondheidsrisico's van het binnenleven zwaar worden onderschat.

Bekijk de film over The Indoor Generation hier.

Ontdek meer op: https://www.velux.nl/indoorgeneration.

Opmerkingen voor redacteuren
* Views van Facebook (VELUX fanpagina, ViralThread, Unilad, ATTN Media, I Fucking Love Science) en YouTube

Al ruim 77 jaar creëert de VELUX Groep wereldwijd een betere leefomgeving voor mensen door te zorgen voor optimaal daglicht en frisse lucht door het dak. Ons productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, lichtkoepels en modulaire lichtstraten. Daarnaast bestaat ons assortiment uit vele typen raamdecoratie, zonwering, rolluiken, installatieoplossingen en intelligente bedieningssystemen. Al deze producten helpen bij het creëren van een gezond en duurzaam binnenklimaat om in te werken, wonen of leren. Hieraan werken we wereldwijd met ongeveer 9.500 medewerkers in verkoop- en productiemaatschappijen in meer dan veertig landen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die onderdeel is van de VKR Holding A/S, een naamloze vennootschap volledig in handen van non-profit stichtingen (de VELUX FOUNDATIONS) en familie. In 2017 had de VKR Holding een totale omzet van 2,5 miljard euro en de VELUX FOUNDATIONS keerden voor 168 miljoen euro aan liefdadigheidsdonaties uit. Kijk voor meer informatie op: www.velux.nl.