Amsterdam,

De VELUX Groep wint prestigieuze EPICA Award

De Indoor Generation campagnefilm neemt goud mee naar huis in twee categorieën

De Indoor Generation campagnefilm van de VELUX Groep heeft goud gewonnen tijdens de prestigieuze en internationale Epica Awards, de enige creatieve prijs die wordt toegekend door journalisten.

De Indoor Generation campagnefilm ontving twee keer goud bij the Editors & Publishers International Creative Awards (Epica) tijdens een feestelijke avond in het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam op 15 november. De wereldwijde campagne van VELUX was genomineerd in een veld van internationale kanshebbers. De campagnefilm werd geëerd in de categorieën Films & Series en Online & Viral Films voor het benadrukken van de problemen die de moderne samenleving onder ogen moet ziet met betrekking tot hun binnenklimaat.

Met onderzoek over binnenklimaat en daglicht als basis en een belangrijk inzicht dat we tegenwoordig naar schatting 90 procent van onze tijd doorbrengen in gebouwen, werd de campagne geleid door een korte film, die tot op heden meer dan 110 miljoen keer bekeken is. In de video zet een jong meisje, symbool voor onze toekomstige generatie, belangrijke issues over hoe wij binnenshuis leven centraal. Ze neemt ons mee door verschillende dagelijkse routines en laat zien hoe vervuild binnenlucht eigenlijk kan zijn, tot wel vijf keer meer dan buitenlucht, en hoe dit onze gezondheid kan beïnvloeden.

Medewerkers van VELUX Nederland en creatief bureau &Co. namen gisteravond de prijzen in ontvangst. “We zijn zeer vereerd met de Epica Award voor The Indoor Generation film. We hebben met succes een film gemaakt die het publiek over de hele wereld heeft geraakt en een dialoog op gang heeft gebracht. Op basis van solide bewijsmateriaal hebben we nieuwe doelgroepen bewust gemaakt van het belang van daglicht en goede ventilatie voor een gezond leven. We zijn erg trots op de campagne en deze prijs is voor ons een grote erkenning voor de stap die hebben genomen. Ook de komende jaren zullen we de aandacht blijven vestigen op het belang van een gezond binnenklimaat en zullen we onze klanten blijven helpen gezonde gebouwen te creëren,” vertelt Claudia van Veenendaal, Manager PR van VELUX Nederland.

Het creatieve bureau achter de film, & Co., wilde ervoor zorgen dat visuele beelden een dialoog op gang zouden brengen over hoe ongezond het binnenshuis kan zijn en wat we hieraan zouden moeten doen, vertelt Robert Cerkez, creatief directeur van &Co. "Dit is een zeer belangrijk onderwerp, dus het was van cruciaal belang dat we iets produceerden wat de emoties van het publiek opwekte en mensen ertoe brengt anders over hun leven in gebouwen na te gaan denken. Dit gaat over een gedragsverandering in onze samenleving en het vergroten van het bewustzijn over het belang van natuurlijk licht en frisse lucht voor eenieder van ons.”

De geïntegreerde campagne maakte tevens gebruik van traditionele en sociale advertentiekanalen om de boodschap te promoten en mensen te activeren en werd ontwikkeld in nauwe samenwerking met wereldwijde creatieve partners Oath en Weber Shandwick.

De Indoor Generation film ontving eerder deze maand ook zeven True Awards, één van de meest gerenommeerde filmprijsinstituten in Denemarken. De prijzen werden onder andere gegeven voor Film van het Jaar 2018, Beste Online Film 2018, Beste regie 2018, Adverteerder van het Jaar 2018 etc. In oktober won de Indoor Generation film tevens twee 2018 Lovie Awards in de categorieën Internetvideo en Online Advertising.

Bekijk de Indoor Generation film op www.theindoorgeneration.com

Over de Epica Awards
Epica is opgericht in 1987 en is de enige creatieve prijs die wordt toegekend door journalisten die wereldwijd voor marketing- en communicatiemagazines werken, met meer dan 200 mediapartners wereldwijd. Het biedt een onafhankelijke jury en wereldwijde berichtgeving. Gelanceerd als de eerste Europese advertentiecompetitie, is het tegenwoordig een internationale viering van creativiteit, met duizenden inzendingen uit meer dan 70 landen. Kijk voor meer informatie op: https://winners.epica-awards.com/2018

Over &Co.
&Co. maakt deel uit van de North Alliance (NoA), een familie die bestaat uit vooraanstaande Noord-Europese agentschappen die zich bezighouden met communicatie, ontwerp en technologie. De ambitie van de alliantie is om de beste mensen binnen hun eigen vakgebied te verzamelen en hen de mogelijkheid te geven om samen te werken. Kijk voor meer informatie op: www.thenorthalliance.com

Over de Indoor Generation film:
• Bureau: &Co. / NoA
• Producent: Bacon
• Producer: Mette Jermiin
• Art Director: Robert Cerkez & Henrik Tvilling
• Copywriter: Peter Dinesen
• Regisseur: Martin de Thurah
• Adverteerder: De VELUX Groep

Al ruim 77 jaar creëert de VELUX Groep wereldwijd een betere leefomgeving voor mensen door te zorgen voor optimaal daglicht en frisse lucht door het dak. Ons productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, lichtkoepels en modulaire lichtstraten. Daarnaast bestaat ons assortiment uit vele typen raamdecoratie, zonwering, rolluiken, installatieoplossingen en intelligente bedieningssystemen. Al deze producten helpen bij het creëren van een gezond en duurzaam binnenklimaat om in te werken, wonen, leren of recreëren. Hieraan werken we wereldwijd met ongeveer 10.200 medewerkers in verkoop- en productiemaatschappijen in meer dan veertig landen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die onderdeel is van de VKR Holding A/S, een naamloze vennootschap volledig in handen van non-profit stichtingen (de VELUX FOUNDATIONS) en familie. In 2017 had de VKR Holding een totale omzet van 2,5 miljard euro en de VELUX FOUNDATIONS keerden voor 168 miljoen euro aan liefdadigheidsdonaties uit. Kijk voor meer informatie op: www.velux.nl.