Dutch Green Building Council verwelkomt VELUX als 250ste participant

De Meern, 25 maart 2010. Tijdens de participantenbijeenkomst op 18 maart jl. is VELUX Nederland verwelkomd als het 250ste lid van de Dutch Green Building Council (DGBD). De DGBC is een onafhankelijke non-profit organisatie die streeft naar blijvende verduurzaming van de bebouwde omgeving in Nederland. Hiervoor ontwikkelt de organisatie keurmerken voor een onafhankelijke beoordeling van zowel nieuwe als bestaande gebouwen en gebieden op het gebied van duurzaamheid. “Wij zijn zeer verheugd om deel uit te maken van een organisatie die zich net als wij inzet om de klimaatveranderingen terug te dringen en het energieverbruik van gebouwen te reduceren”, zegt Michel Kalis Commercieel Directeur van VELUX Nederland. Door deelname aan de DGBC wil VELUX haar kennis op het gebied van daglicht en natuurlijke ventilatie delen met de overige deelnemers. In Europa wordt ongeveer 40% van de totale energieconsumptie verbruikt door gebouwen. Door slimmer te bouwen en gebruik te maken van innovatieve, energiebesparende producten kan enorm worden bespaard. Sinds september 2009 is het eerste keurmerk van de DGBC, de BREEAM-NL Nieuwbouw 2010, operationeel en worden beoordelingen van nieuw te bouwen utiliteitsgebouwen uitgevoerd. In de loop van 2010 volgen een beoordelingssysteem voor nieuw te bouwen woningen en appartementen, een systeem voor bestaande gebouwen en een systeem voor (her)ontwikkelingsgebieden. Comfortabel binnenklimaat “Door de functies van bestaande woningen opnieuw te benoemen en oplossingen aan te dragen voor een optimaal bouwontwerp, waarin een balans bestaat tussen daglicht, warmtebeheer en ventilatie probeert VELUX ook een bijdrage te leveren aan het terugdringen van klimaatveranderingen, het veiligstellen van het energieaanbod en het reduceren van het energieverbruik,” verduidelijkt Kalis. “VELUX investeert uitgebreid in producten en tools die een bijdrage kunnen leveren aan het ontwikkelen van energieneutraal en energieproducerende gebouwen door het ontwikkelen van verschillende visualisatietools en het bouwen van modelwoningen volgens het Actief Huis principe. Deze gebouwen voldoen aan de eisen die in de toekomst aan duurzame gebouwen gesteld zullen worden en focussen op de gezondheid en het comfort van de mensen die erin verblijven door optimaal gebruik te maken van daglicht en natuurlijke ventilatie. De door ons opgedane kennis uit de projecten delen wij graag met de overige deelnemers van de DGBC.” Over VELUX VELUX zorgt voor een aangenamere leefomgeving onder het dak door deze te voorzien van daglicht en frisse lucht. Naast een ruim aanbod van dakvensters en daglichtsystemen voor hellende daken biedt VELUX oplossingen voor platte daken. Het assortiment van VELUX bestaat bovendien uit vele typen raamdecoratie, buitenzonweringen, rolluiken, op afstand bedienbare intelligente producten en producten aangestuurd door zonne-energie. VELUX investeert uitgebreid in producten die bij een bijdrage kunnen leveren aan het terugdringen van energieverbruik in gebouwen. In zes modelwoningen in het Model Home 2020 project laat VELUX concreet zien hoe gebouwen energieneutraal en energieproducerend kunnen worden gebouwd met gebruik van daglicht en behoud van een comfortabel binnenklimaat. VELUX bezit productievestigingen in elf landen, verkoopmaatschappijen in bijna veertig landen en is één van de sterkste merken in de wereldwijde sector bouwmaterialen. Producten van VELUX zijn in vrijwel de gehele wereld verkrijgbaar. Kijk voor meer informatie op www.velux.nl/overvelux. -///- Noot voor de redactie Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met: Claudia van Veenendaal PR Manager Tel: 030-6.629.679 E-mail: claudia.van.veenendaal@velux.nl Adres: Molensteijn 2 Postcode/Plaats: 3454 PT De Meern

Terug naar persberichten overzichtKlik hier