25
september
2012
|
00:00
Europe/Amsterdam

Klantvriendelijke VELUX contactmodule winnaar BouwKennis Marketing Jaarprijs

VELUX Montagepartnersysteem verbetert contact tussen consument en montagebedrijf

De online contactmodule van daglichtspecialist VELUX Nederland blijkt een goede manier om consumenten en professionele verwerkers met elkaar in contact te brengen. Sinds de start in 2009 hebben al ruim 10.000 mensen gebruik gemaakt van het Montagepartnersysteem om een betrouwbare verwerker te vinden. Of het nu gaat om een zolderverbouwing, het plaatsen of vervangen van VELUX dakramen of lichtkoepels, via het VELUX montagepartnersysteem kunnen mensen die thuis behoefte hebben aan meer ruimte en daglicht, eenvoudig de hulp van een betrouwbare professional inroepen. Dit initiatief is nu vanuit de bouwkolom beloond met de BouwKennis Marketing Jaarprijs 2012.Button winnaar 2012.jpg
 
Driekwart van alle Nederlandse zolders fungeert voornamelijk als bergruimte zo blijkt uit onderzoek onder huiseigenaren naar het gebruik en de beleving van de bovenste verdieping. Dit terwijl de zolder door daglicht toe te voegen eenvoudig kan worden omgetoverd tot een extra slaap-, kinder- of werkkamer. Uit onderzoek van USP Marketing Consultancy blijkt dat consumenten bij de zoektocht naar een aannemer die dit voor hen mogelijk kan maken, steeds vaker gebruik maken van het internet. Een probleem hierbij is dat men het moeilijk vindt om de kwaliteiten van de verwerkers online in te schatten. VELUX Nederland streeft dienstverlening op kwalitatief hoog niveau na en wil meer zijn dan alleen een leverancier van producten. Daarom probeert VELUX de onzekerheden bij mensen weg te nemen. Via het online Montagepartnersysteem kunnen zij snel een professioneel en betrouwbaar montagebedrijf vinden.
 
Verbouwde woonzolder VELUX balkonvensters 560px.jpgDe opzet is zeer gebruiksvriendelijk. Iemand doet op de website van VELUX inspiratie op en vult, aan de hand van een aantal vragen, online zijn wensen en gegevens in. Vervolgens verschijnt een overzicht van de dichtstbijzijndste verwerkers, die hem kunnen adviseren over VELUX producten en zorg kunnen dragen voor het plaatsen van dakramen en daglichtsystemen in hellende daken, het plaatsen van lichtkoepels op platte daken of het verzorgen van complete zolderverbouwingen.
 
Gegarandeerde professionele inbouw
Om als VELUX Montagepartner erkent te worden, moeten alle deelnemende montagebedrijven voldoen aan een aantal criteria op het gebied van bedrijfsvoering, garantie, praktijkervaring en klantgerichtheid. Daarnaast worden alle aangesloten bedrijven jaarlijks getraind. Hierdoor krijgt de consument de garantie dat de VELUX producten op de juiste manier en volgens de meest recente Uitvoeringsrichtlijn worden gemonteerd. Stuk voor stuk zekerheden met als eindresultaat meer woongenot en meer leefruimte. Juryvoorzitter Bernard Verburg overhandigde de Marketing Jaarprijs aan Oscar Groenewout, Channel Manager van VELUX Nederland B.V. Verburg: “De jury vindt het een uitermate goed doordacht concept, zowel vanuit de consumentenwens als de partnerwens. VELUX heeft goed geluisterd naar de klantwensen en signalen vanuit de markt.”

Meer informatie: www.velux.nl/montage
 

Bouwkennis winnaar 2012 560px.jpgJuryvoorzitter Bernard Verburg overhandigt de prijs aan Oscar Groenewout
 
Over de BouwKennis Marketing Jaarprijs
Ieder jaar strijden partijen uit de bouwkolom om de BouwKennis Marketing Jaarprijs. Dit is de prijs voor het meest innovatieve marketingconcept van de bouw-, vastgoed- en installatiesector. De BouwKennis Marketing Jaarprijs werd dit jaar voor de achtste keer uitgereikt. Belangrijke ijkpunten voor de jury bij het beoordelen van de concepten waren de toegevoegde waarde voor de klant, de propositie en positionering van het concept, de gemaakte strategische keuzes en het onderscheidend vermogen. Ook de communicatieve uitrol en gerealiseerde resultaten speelden bij de beoordeling een grote rol. Met de Marketing Jaarprijs beoogt BouwKennis marketing in de bouwsector naar een hoger plan te tillen. De zevenkoppige jury van de Marketing Jaarprijs 2012 bestond uit voorzitter Bernard Verburg (Bouwmaat), Paul Brouwer (Grohe), Michiel Damhuis (ATAG), Marie-José Tijssen (Technische Unie), Peter Fraanje (Bouwend Nederland), Jan-Paul Schop (USP Marketing Consultancy) en Boudewijn Goedhart (BouwKennis). Kijk voor meer informatie op www.bouwkennis.nl.
 



d