Leer VELUX kennen: meer dan alleen hoogwaardige dakramen

VELUX is vandaag de dag een belangrijke speler op het gebied van woningverbetering, waarbij de reflectie en strategieën zijn gericht op levenskwaliteit. Met de missie Transforming Spaces wil VELUX zich de komende tijd gaan focussen op het transformeren van ruimtes tot favoriete plekken door daglicht en frisse lucht toe te voegen aan ruimte.

Transforming spaces: wat houdt de missie van VELUX in ?

Met de missie Transforming Spaces wil VELUX anderen de ogen én daken openen en de mogelijkheid geven om door de toevoeging van VELUX producten ruimtes opnieuw uit te vinden. Het installeren van een VELUX Dakraam is meer dan zomaar een verbetering aan je woning: het is een transformatie van je woning met schoonheid, functionaliteit en duurzaamheid met een positieve impact op de mensen die er wonen en werken. VELUX stelt je in staat om ruimtes te transformeren en ze in een heel nieuw licht te plaatsen. Extra daglicht kan kamers groter, helderder en mooier maken. Wanneer je innovatieve VELUX Dakramen installeert – ontworpen om praktisch, effectief en aantrekkelijk te zijn – ondergaat je woning onmiddellijk een metamorfose. Je binnenruimtes krijgen unieke dimensies terwijl ze het dagelijkse voordeel bieden van meer daglicht en frisse lucht, essentiële elementen voor gezondheid en welzijn.

De rol van VELUX in verbouwingen &
renovaties

Een complete woningtransformatie is een proces met verbeteringen, openingen naar buiten, decoratie, muurbekleding en nieuw meubilair. Natuurlijk daglicht speelt een hoofdrol in deze transformatie en benadrukt elk aspect van de kamer. VELUX ondersteunt deze veranderingen met zijn Dakramen door de ruimte te overspoelen met daglicht dat het interieurontwerp verbetert en een aantrekkelijke omgeving creëert die het welzijn vergroot. Een kamer badend in daglicht geeft een subliem gevoel van sereniteit en verandert de manier waarop je erin leeft. Frisse lucht is de basis van een gezonde woning. Door VELUX Dakramen te integreren, breid je een ruimte visueel en fysiek uit, voeg je karakter toe en stimuleer je het welzijn binnenshuis.

Samen ruimtes transformeren

Om tegemoet te komen aan de behoeften van de klanten op het gebied van veranderingen en om de kracht van daglicht te demonstreren, werkt VELUX regelmatig samen met andere experts op het gebied van woningverbeteringen, interieurontwerp en decoratie – zoals La Redoute Intérieurs, Farrow & Ball, Kramer en SMEG. Het vakantiechalet VELUX & Friends dat van 24 november tot 24 december 2023 op het voorplein van het treinstation Saint-Lazare stond, was een perfect voorbeeld in Frankrijk van hoe VELUX Dakramen ruimtes transformeren.

Transformeer je woning voor jou en de planeet

De VELUX Purpose omvat verschillende ambities: het creëren van welzijn voor zowel mensen als de planeet door ruimtes te transformeren met behulp van daglicht en frisse lucht. Het welzijn binnenshuis dat VELUX met haar oplossingen biedt, gaat hand in hand met doelen op het gebied van duurzaamheid. Om meer verantwoorde en duurzamere producten te creëren, heeft VELUX Group klimaatdoelen gesteld, waaronder het bereiken van koolstofneutraliteit in 2041 ter gelegenheid van haar 100ste jubileum. Dit initiatief, in samenwerking met het Wereld Natuur Fonds (WWF), is onder andere gericht op het behoud en herstel van tropische bossen. VELUX richt zich ook op het ontwerpen van energiezuinige producten met de kleinst mogelijke ecologische voetafdruk. Eerste stap: vanaf 2022 bevat 90% van de verpakking van Dakramen geen plastic meer

Over de VELUX Groep

Al meer dan 80 jaar creëert de VELUX Groep betere leefomgevingen voor mensen over de hele wereld; optimaal gebruikmakend van daglicht en frisse lucht via het dak. Ons productprogramma omvat dakramen en modulaire lichtkoepels, decoratieve raamdecoratie, zonweringsproducten en rolluiken, evenals installatie- en slimme thuisoplossingen. Deze pro-ducten dragen bij aan een gezond en duurzaam binnenklimaat, zowel voor werk en leren als voor spelen en genieten. We opereren wereldwijd, met verkoop- en productieactiviteiten in meer dan 38 landen en ongeveer 11.000 medewerkers wereldwijd. De VELUX Groep is eigendom van VKR Holding A/S, een besloten vennoot-schap volledig in handen van non-profit, liefdadige stichtingen (THE VELUX FOUNDATIONS) en familie. In 2022 had VKR Holding een totale omzet van EUR 4,29 miljard. De VELUX Groep had een totale omzet van EUR 2,99 miljard en THE VELUX FOUN-DATIONS doneerden EUR 181 miljoen aan het goede doel.

NOOT VOOR DE REDACTIE,
NIET VOOR PUBLICATIE

Lees meer over het merk op velux.nl
Meer informatie, testproducten of highres beelden contact via:
Eve Tomaszewski
eve@mooitheagency.com