Lekker slapen onder een ander sterrenstelsel

Beheers het zonlicht met de Star Wars & VELUX Galactic Night Collection

Zo heerlijk en bedwelmend als de zon kan zijn als we hem een tijdje niet gezien hebben, zo lastig kan hij zijn als de kinderen weer naar bed moeten. Speciaal voor moderne kinderkamers zetten Disney en de VELUX Groep hun succesvolle samenwerking voort met de Star Wars & VELUX Galactic Night Collection. Hiermee kan de perfecte omgeving worden gecreëerd om overdag te kunnen spelen en ’s nachts lekker te kunnen slapen.

Een moderne kinderkamer fungeert als slaap- en speelkamer en vaagt dan ook om een multifunctionele inrichting. Met de collectie van vier volledig verduisterende rolgordijnen met de populaire Star Wars-personages uit Star Wars: The Force Awakens, komen de dromen van spelende kinderen uit en blijven de slaapomstandigheden optimaal.

Ruimte voor spelen en slapen
Jolanda de Gooijer, productmanager raamdecoratie en zonwering bij VELUX Nederland legt uit: ”Uit onderzoek blijkt dat de ontwikkeling van kinderen, evenals hun mentale en emotionele functioneren, sterk samenhangt met hun slaappatronen. Tegenwoordig zijn we in staat om het slapen te bevorderen door optimale slaapomstandigheden te creëren, zoals een volledig verduisterde kamer. Door onze samenwerking met Disney konden we nog een stap verder gaan en hebben we fantasie en speelsheid verwerkt in onze kindercollectie. De nieuwe Star Wars-samenwerking is de ultieme manier om in de behoeften te voorzien van oudere kinderen en hun ouders, door het totaal verduisterende effect van de gordijnen te combineren met een aantal van de meest iconische en epische personages uit de moderne cultuur.”

Ontwerpen uit een sterrenstelsel hier ver, ver vandaan
Het Star Wars-universum bevindt zich in een sterrenstelsel hier ver, ver vandaan. De Star Wars & VELUX Galactic Night Collection is specifiek ontworpen voor moderne kinderkamers van oudere kinderen die van actie houden, met comfort en persoonlijke behoeftes als uitgangspunt.

De collectie bevat twee ontwerpen met de nieuwe personages Kylo Ren en Robots uit de film Star Wars: The Force Awakens en twee ontwerpen met de iconische Star Wars-klassiekers Darth Vader en Death Star. De personages worden weergegeven op posterformaat en zijn zo gemaakt dat ze precies passen op elke maat VELUX dakraam. De geweldige grafische details en visuele effecten brengen hen bijna tot leven en nodigen kinderen uit om urenlang te spelen met hun denkbeeldige vriendjes.

De verduisterende rolgordijnen zijn eenvoudig te monteren met het VELUX Pick&Click!™ systeem. De nieuwe ontwerpen voldoen aan de normen van OEKO-TEX®, het keurmerk dat garandeert dat er geen schadelijke of chemische stoffen zijn gebruikt tijdens het productieproces.

Feiten over een goede nachtrust

• Slaap is essentieel voor ons welzijn en draagt bij aan onze mentale en fysieke gezondheid;
  • Slaap wordt gereguleerd door licht en duisternis;
  • Volledig verduisterende rolgordijnen voorkomen dat er daglicht binnenkomt, zeker in de zomer;
  • Volledig verduisterende rolgordijnen helpen in de winter om de kou buiten te houden.

Al 75 jaar creëert de VELUX Groep wereldwijd een betere leefomgeving voor mensen door te zorgen voor daglicht en frisse lucht door het dak. Ons productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, lichtkoepels en modulaire lichtstraten. Daarnaast bestaat het assortiment uit vele typen raamdecoratie, zonwering, rolluiken, installatieoplossingen en intelligente bedieningssystemen. Deze producten helpen bij het creëren van een gezond en duurzaam binnenklimaat om in te werken, wonen of leren. Hieraan werken we wereldwijd met ongeveer 9.500 medewerkers in verkoopmaatschappijen en productievestigingen in meer dan veertig landen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die onderdeel is van de VKR Holding A/S, een naamloze vennootschap volledig in handen van stichtingen en familie. Kijk voor meer informatie op: www.velux.nl.