Meer daglicht en ruimte met nieuwe VELUX dakkapellen

Vergunningsvrije oplossing als eerste verkrijgbaar in Nederland

De VELUX Groep zorgt al 75 jaar voor daglicht en frisse lucht in gebouwen. Met de nieuwe VELUX dakkapel en dakkapel serre creëert VELUX nu ook meer ruimte onder het dak. De VELUX dakkapellen zijn een innovatief alternatief voor een traditionele dakkapel en transformeren een zolderruimte snel in een ruimtelijke slaap- of woonkamer. De dakkapellen zijn in veel situaties vergunningsvrij, eenvoudig in één dag te plaatsen en onderhoudsvrij.

Snelle en soepele montage
Door het slimme ontwerp van de VELUX dakkapellen steekt de constructie niet verder dan 60 cm uit het dakoppervlak. Hierdoor zijn ze in de meeste situaties vergunningsvrij te plaatsen en een goede oplossing voor de voorzijde van een woning. De horizontale gootstukken bestaan door het gestandaardiseerde systeem uit één deel en alle isolatiematerialen worden standaard meegeleverd. Koudebruggen en condensatie worden hierdoor voorkomen en de VELUX dakkapel kan hierdoor op locatie volledig en zonder kraan in één dag[1] worden opgebouwd.

VELUX dakkapel serre: drie keer meer daglicht
Het unieke ontwerp van de dakkapel serre combineert de extra ruimte van een traditionele dakkapel met de hoeveelheid daglichttoetreding van dakramen. Hierdoor laat deze dakkapel drie keer meer daglicht binnen dan een traditionele dakkapel met hetzelfde glasoppervlak.

"Als marktleider zijn we altijd op zoek naar manieren om te innoveren en met onze producten in alle behoeftes van consumenten te voorzien. Steeds meer mensen willen hun woning weer gaan opknappen of overwegen een dakkapel om een extra kamer te creëren. Deze consumenten willen we nog meer mogelijkheden geven om hun leefruimtes te verbeteren en niet alleen te zorgen voor meer daglicht en frisse lucht, maar ook voor extra ruimte. Dit bevordert het wooncomfort nog meer," vertelt Jolanda de Gooijer, Product Group Manager bij VELUX Nederland.

Vergunningsvrij ontwerp
"Uit ons Healthy Homes Barometer onderzoek blijkt dat het creëren van meer wooncomfort voor bewoners de belangrijkste reden is om hun woning te gaan verbouwen. Goede ventilatie met frisse lucht en voldoende daglichttoetreding staan daarbij bovenaan de wenslijst, want een comfortabel huis is volgens de bewoners ook een gezond huis. Als alternatief op de traditionele dakkapel hebben wij dakkapellen ontwikkeld die niet alleen meer ruimte creëren, maar ook zorgen voor meer daglichttoetreding en frisse lucht. Hierdoor kunnen ze een groot verschil maken in iedere woning," aldus De Gooijer.

Onderhoudsvrij en gebruiksvriendelijk
Aan het design van zowel de binnen- als buitenzijde van de VELUX dakkapellen is veel aandacht besteed. Zo hebben ze een slank ontwerp en kwalitatieve afwerking, met goede isolerende werking. Het aluminium lijstwerk aan de buitenzijde van de dakramen is een onderhoudsvrije oplossing. De buitenzijde hoeft nooit geschilderd te worden en de goten en ruiten aan de buitenzijde zijn eenvoudig van binnenuit schoon te maken.

De VELUX dakkapellen zijn leverbaar in diverse varianten en afmetingen. Voor optimaal wooncomfort kan gekozen worden voor uitzettuimelvensters aan de onderzijde en VELUX INTEGRA® dakramen aan de bovenzijde voor geautomatiseerde ventilatie. Om het daglicht te reguleren of te verduisteren is direct perfect passende VELUX raamdecoratie beschikbaar, die eenvoudig en snel kan worden gemonteerd. Deze accessoires kunnen eenvoudig en snel worden geplaatst en zijn ook elektrisch of op zonne-energie aangestuurd op afstand te bedienen.

De VELUX dakkapellen worden standaard geleverd met 10 jaar VELUX fabrieksgarantie. Meer informatie www.velux.nl/dakkapel

[1] De montagetijd van één dag is voor de dakkapel zelf en is exclusief de voorbereidingen en interieurafwerking.

Al 75 jaar creëert de VELUX Groep wereldwijd een betere leefomgeving voor mensen door te zorgen voor daglicht en frisse lucht door het dak. Ons productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, lichtkoepels en modulaire lichtstraten. Daarnaast bestaat het assortiment uit vele typen raamdecoratie, zonwering, rolluiken, installatieoplossingen en intelligente bedieningssystemen. Deze producten helpen bij het creëren van een gezond en duurzaam binnenklimaat om in te werken, wonen of leren. Hieraan werken we wereldwijd met ongeveer 9.500 medewerkers in verkoopmaatschappijen en productievestigingen in meer dan veertig landen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die onderdeel is van de VKR Holding A/S, een naamloze vennootschap volledig in handen van stichtingen en familie. Kijk voor meer informatie op: www.velux.nl.