Productwaarschuwing

Vandaag heeft VELUX Nederland een productwaarschuwing uitgevaardigd om haar klanten te informeren over een marginale kans op glasbreuk bij specifieke typen kleine glaselementen geproduceerd en verkocht tussen 1997 en 2003. Het betreft uitsluitend glaselementen van 8 tot 14 jaar oud in de smalste breedtemaat tot 39 cm. Onder bepaalde omstandigheden, met name in de winter, bestaat er een marginale kans dat het binnenste glasblad spontaan breekt, waarbij er mogelijk stukjes glas naar beneden kunnen vallen. “Hoewel de kans zeer klein is, nemen wij de kwaliteit van onze producten uitermate serieus en daarom hebben we besloten een productwaarschuwing uit te vaardigen om onze klanten te informeren,” aldus Michel Sombroek, Algemeen Directeur VELUX Nederland B.V. VELUX Nederland heeft een speciale website ontwikkeld, zodat klanten kunnen bepalen of zij een glaselement in kwestie hebben. In dat geval, ontvangen klanten geheel gratis een nieuw glaselement en een tegoedbon voor de vervangingskosten met een maximum van € 142,80 per glaselement. “Wij adviseren onze klanten om te controleren of ze een glaselement in kwestie hebben en de website te raadplegen voor meer informatie. Wij begrijpen dat mensen bezorgd kunnen zijn, maar wij willen benadrukken dat het risico minimaal is. Wij bieden onze excuses aan voor het mogelijk ontstane ongemak en zullen er alles aan doen om onze klanten op de best mogelijke manier te ondersteunen,” aldus Michel Sombroek. Spontane glasbreuk door oppervlaktedrukbreuk kan ontstaan wanneer een aantal factoren tegelijkertijd voorkomen, bijvoorbeeld snelle temperatuursveranderingen, vocht, atmosferische druk in het glaselement, de grootte en het ontwerp van het geïsoleerde glaselement en de algemene conditie van het raam. Uit grondig onderzoek is gebleken dat dit alleen voorkomt bij specifieke typen kleine glaselementen geproduceerd tussen 1997 en 2003. ?