Sponsor heeft hoge verwachtingen van nieuw seizoen VELUX EHF Champions League

Na gunstige resultaten tijdens het eerste seizoen als hoofdsponsor van Europa's belangrijkste mannen handbalcompetitie, kijkt de VELUX Groep uit naar een nieuw seizoen. Met meer dan 650.000 toeschouwers in de handbalarena’s, meer dan 300 miljoen televisiekijkers en 3500 VELUX gasten tijdens de wedstrijden, was het eerste seizoen als titelsponsor een groot succes voor de VELUX Groep. Alle Europese verkoopkantoren hebben gebruik gemaakt van de mogelijkheid zakelijke relaties bij elkaar te brengen in een informele omgeving. Ook VELUX Nederland maakte gebruik van deze mogelijkheid tijdens de VELUX EHF FINAL 4 in Keulen.

Aangezien de merknaam van VELUX is opgenomen in de naam en het logo van de VELUX EHF Champions League, werd die afgelopen seizoen door honderden miljoenen Europese televisiekijkers gezien. De professionele reclame-uitingen in de handbalarena’s op en rond het veld zorgden voor massale en continue publiciteit van het VELUX merk in de uitgebreide Europese televisie- en online verslaggeving.

"We zijn zeer verheugd met het resultaat van onze eerste seizoen als hoofdsponsor, waarvan een groot deel te denken is aan de nauwe en professionele relatie die we hebben opgebouwd met EHF Marketing. Daarnaast hebben we ervaren hoe de sterke winnaarmentaliteit en vastberaden teaminspanningen in het handbalkampioenschap goed overeenkomen met de waarden en de bedrijfscultuur van de VELUX Groep", aldus Michel Kalis, Commercieel Directeur van VELUX Nederland B.V.

Winnaars VELUX EHF Men’s Champions League 2010-2011.jpgTeams in actie.jpgRelatiebeheer
"Het is fantastisch om tijdens evenementen als deze onze relaties te kunnen ontmoeten. Alle Europese verkoopmaatschappijen in de groep, waaronder VELUX Nederland, hebben gebruik gemaakt van de sponsoring en nodigden alleen voor de VELUX EHF FINAL4 in Keulen al 650 gasten uit. Ik denk dat iedereen met een onvergetelijke ervaring rijker naar huis is gegaan”, zegt Kalis.

Vooruitkijkend naar het tweede jaar van de driejarige sponsorovereenkomst is de VELUX Groep ervan overtuigd dat ook dit seizoen zeer de moeite waard zal zijn. "Bij de opening van het tweede seizoen kijken we uit naar nog meer mogelijkheden om relaties uit te nodigen en het bereiken van een nog groter televisiepubliek", aldus Kalis.

De voorronde van de wedstrijden is inmiddels begonnen en loopt tot februari 2012. In één seizoen van de VELUX EHF Men’s Champions League strijden 24 teams in 148 wedstrijden tegen elkaar. Onder de deelnemende clubs onder andere de winnaar van vorig seizoen FC Barcelona Intersport. Na de groepsfase spelen 16 teams in 16 wedstrijden tegen elkaar. Na de kwartfinales bereikt het seizoen zijn spannende climax met de VELUX EHF FINAL4 op 26 en 27 mei in Keulen.

Over de Europese Handbalfederatie
De EHF Champions League is het meest prestigieuze Europese handbaltoernooi voor clubteams, dat sinds 1993 jaarlijks georganiseerd wordt door de Europese handbalfederatie (EHF). De kampioensploegen van de beste nationale competities nemen eraan deel. EHF Marketing GmbH is een dochteronderneming van de Europese Handbalfederatie en verantwoordelijk voor de marketing. Het bureau werkt nauw samen met marketing- en media partners en de toonaangevende clubs van Europa om het volledige potentieel van de sport op de internationale sportmarkt te halen. EHF Marketing GmbH is verantwoordelijk voor de marketing- en mediarechten van de VELUX EHF Men's Champions League en de EHF Women's Champions League.