Stichting Living Daylights Active House excursie naar Parijs

Wat is nu écht de meerwaarde van daglicht en natuurlijke ventilatie voor duurzame, leefbare gebouwen?

ZELF ERVAREN: DAGLICHT, ZONNEWARMTE, Renovatie
Omdat niets zo verhelderend werkt als de eigen beleving, brengen we een bezoek aan een aantal inspirerende, duurzame, leefbare en daglichttoetredende gebouwen in en rond Parijs. Stichting Living Daylights organiseert in samenwerking met VELUX Nederland een compacte 2-daagse excursiereis; een proeverij van gebouwen waarin u zelf de meerwaarde kunt ervaren van daglichttoetredende, energiebesparende en leefbare gebouwen.

palais de Tokyo 560px.jpg

WAT ZIET U?
Met de Thalys vertrekken we op dinsdagochtend richting Parijs. Per bus bezoeken we daarna 5-7 exclusieve projecten. Zo brengen we onder andere een bezoek aan een hoogstandje van de klassieke Parijse architectuur Villa Savoye van architect Le Corbusier (1929) een voorbeeld van een Active House uit de jaren ’20. Ook brengen we een bezoek aan een recent opgeleverd renovatieproject namelijk Palais de Tokyo van de Franse architecten Lacaton & Vassal. Toonbeeld van hoe een bestaand gebouw met daglicht een compleet nieuwe bestemming kan krijgen. Lacaton & Vassal, vorig jaar nog de winnaars van de Daylight and Building Component Award, laten in hun ontwerpen zien hoe de kwaliteit van daglicht, het energieverbruik en de low budget economie in een humanistische en esthetisch overtuigende wijze in balans zijn. Verder brengen we een bezoek aan L’Institut de monde Arabe van Jean Nouvell, dat recentelijk is vernieuwd en aan twee projecten van Jakob+MacFarlane Architects: Cite de la mode et du design en Herold Apartments.

Natuurlijk halen we het uiterste uit deze reis en maken we tussenstops bij inspirerende projecten zoals Flower Tower van Edouard Francois, Bibliotheque National de France van Dominique Perrault, Musee de quai van Jean Nouvelle en de Citroën Showroom van Manuelle Gautrand.

cite de la mode280px.jpg

institut du monde arabe 280px.jpg

Ook bezoeken we het zesde Active House uit het Model Home 2020 project van de VELUX Groep. Maison Air et Lumiére laat zien hoe het mogelijk is om CO2-neutrale woningen te bouwen met de materialen die we vandaag hebben, zonder in te leveren op binnenklimaat en comfort. Het architectonische samenspel van het dak, twee keer zoveel glasoppervlak als de minimale norm, zonnecollectoren en PV-panelen zorgen ervoor dat de woning een positieve energiebalans heeft.
Maison Air et Lumière achterzijde 280px.jpg

Kortom een compacte excursie met veel verschillende invalshoeken. U komt geïnspireerd terug!

VOOR WIE?
De reis richt zich op een heterogeen gezelschap van architecten, adviseurs, beleidsmakers en overige brancheprofessionals in ontwerp, duurzaamheid, glas en daglicht. Een mix aan disciplines draagt voor u bij aan een caleidoscopische vergroting van kennis én netwerk.

DATA, PRIJS EN INFORMATIE
De excursie vindt plaats op dinsdag en woensdag 5 & 6 juni 2012. Opstapmogelijkheden Thalys: NS-stations Amsterdam, Schiphol, Rotterdam (of Antwerpen). We dineren en verblijven in een hotel in een groene omgeving ten zuiden van Parijs.

Tijdens de reis is voorzien in alle vervoer, verblijf en ontbijt in toereikend hotel, entreegelden en overige programmaonderdelen, op beide dagen de koffie- & middagbreaks, twee keer lunch en diner.

Kosten deelname:
€ 225,- excl. BTW
(Dit gereduceerde tarief is tot stand gekomen door een samenwerking tussen Stichting Living Daylights en VELUX Nederland).

Met vragen kunt u terecht bij Lotte de Jong van Stichting Living Daylights via 020 462 78 55 of lj@livingdaylights.nl of Claudia van Veenendaal van VELUX Nederland B.V. via 030-6629629 of claudia.vanveenendaal@velux.nl.

Kijk voor meer informatie over Maison Air et Lumiére van organisatiepartner VELUX Nederland op: www.velux.nl/modelhome2020.

VERZEKERING, AANSPRAKELIJKHEID EN ANNULERING
De organiserende partijen aanvaarden geen aansprakelijkheid voor gevolgen van inschrijving of deelname aan (onderdelen van) de door hen georganiseerde en begeleide programma’s. Deelname is geheel op eigen risico. Er wordt geen (collectieve) (zakelijke) reis-, annulerings en/of ongevallenverzekering afgesloten. Bij verhindering vindt geen restitutie plaats, wel kan tot 4 weken voor vertrek een vervangende deelnemer worden opgegeven. Met inschrijving bevestigt u van bovenstaande kennis te hebben genomen en akkoord te gaan. Bij te weinig aanmeldingen kan de excursie door de organisatoren worden afgelast en zal deelnamegeld gerestitueerd worden.