VELUX behoudt stevige positie in top 40 van meest inspirerende organisaties van Nederland

Gestegen naar 20ste plaats in Inspirerende 40

Business for Good is dit jaar het thema van de Inspirerende 40. Het jaarlijkse onderzoek van Synergie onder 2000 consumenten, brengt in kaart welke organisaties inspireren en waarom. Als enige organisatie uit de bouwbranche staat VELUX ook dit jaar weer stevig tussen imponerende merken uit de auto-, mode-, retail- en amusementsbranche. VELUX steeg zelfs met 2 plaatsen ten opzichte van vorig jaar.

De hoogste scores zijn dit jaar voor merken die een actieve rol claimen in het verbeteren van de samenleving. Ikea werd wederom uitgeroepen tot de meest inspirerende organisatie van Nederland. Tesla en Apple bezetten plaats 2 en 3. Daarnaast zijn er meer social enterprises en purpose gedreven organisaties vindbaar in de top 40.

“Onze missie is om mensen bewust te maken van wat een (on)gezonde leefomgeving kan doen met de gezondheid van mensen. Daarnaast proberen wij met duurzame productinnovaties continue verder te kijken dan vandaag en via onze stichtingen een maatschappelijke bijdrage te leveren. Wij zijn er trots op dat dit gewaardeerd wordt en wij al jaren tussen al deze mooie merken mogen staan,” vertelt Michel Sombroek, algemeen directeur van VELUX Nederland verheugd.

Volgens adviesbureau Synergie, is de top 40 een bevestiging van het feit dat Nederlanders steeds meer waarde toekennen aan Business for Good; de ambitie om vanuit organisaties de wereld positief te veranderen. De belangrijkste eigenschappen van inspirerende organisaties gaan over hun rol in de samenleving. Vooral duurzaamheid wint aan belang. Inspirerende organisaties maken iets voor iedereen, hier, nu en in de toekomst beschikbaar. Nieuwe organisaties combineren de verschillende ambities van het zakendoen schijnbaar moeiteloos: winst voor de klant gaat samen met winst voor de omgeving en winst voor de organisatie: win-win-win.

Om te begrijpen hoe organisaties groeien onderzocht Synergie welke organisaties inspireren, waarom en hoe zij dit doen en hoe dat zich door de jaren heen ontwikkelt. De jaarlijkse zoektocht naar de meest inspirerende organisaties in Nederland is gebaseerd op grootschalige consumentenonderzoeken, casestudies, interviews en deskresearch.

Lees het hele rapport hier terug of kijk op: https://inspirerende40.nl/

Al ruim 77 jaar creëert de VELUX Groep wereldwijd een betere leefomgeving voor mensen door te zorgen voor optimaal daglicht en frisse lucht door het dak. Ons productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, lichtkoepels en modulaire lichtstraten. Daarnaast bestaat ons assortiment uit vele typen raamdecoratie, zonwering, rolluiken, installatieoplossingen en intelligente bedieningssystemen. Al deze producten helpen bij het creëren van een gezond en duurzaam binnenklimaat om in te werken, wonen, leren of recreëren. Hieraan werken we wereldwijd met ongeveer 10.200 medewerkers in verkoop- en productiemaatschappijen in meer dan veertig landen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die onderdeel is van de VKR Holding A/S, een naamloze vennootschap volledig in handen van non-profit stichtingen (de VELUX FOUNDATIONS) en familie. In 2017 had de VKR Holding een totale omzet van 2,5 miljard euro en de VELUX FOUNDATIONS keerden voor 168 miljoen euro aan liefdadigheidsdonaties uit. Kijk voor meer informatie op: www.velux.nl.