De Meern,
08
december
2014
|
00:00
Europe/Amsterdam

VELUX events zeer goed ontvangen

Onder het thema ‘VELUX geeft je energie’ kregen ruim 3000 zakelijke relaties een overzicht van de nieuwste producten, een kijkje achter de schermen van VELUX Nederland en een optreden van Bløf.

Op 2 en 3 december genoten ruim 3000 zakelijke relaties van VELUX Nederland van een speciaal evenement. Met als thema ‘VELUX geeft je energie’, kregen de aanwezigen onder het genot van een hapje en drankje in één avond een overzicht van de nieuwste producten, een kijkje achter de schermen van VELUX Nederland en als afsluiter een spetterend optreden van één van de beste bands van Nederland Bløf.

De afgelopen twee avonden hebben we ruim 3000 gasten mogen verwelkomen. Voor ons een unieke gelegenheid om onze productnoviteiten te tonen, maar vooral om relaties kennis te laten maken met de mensen achter het merk VELUX. We zijn dan ook zeer verheugd met de hoge opkomst en de enthousiaste reacties die we hebben ontvangen”, vertelt Michel Sombroek, algemeen directeur van VELUX Nederland. 
VELUX event welkom 280.jpg VELUX event volle bak (Large) 280.jpg
Europese primeurs
2015 wordt het jaar van de VELUX raamdecoratie. Verschillende innovaties beleefden tijdens de evenementen dan
ook hun Europese primeur. Tijdens een verrassende modeshow werden de nieuwe designs voor het eerst gepresenteerd. Allereerst komt er vanaf februari een compleet nieuwe categorie raamdecoratie voor dakramen op de markt; de VELUX vouwgordijnen. Ten tweede is voor deze en de overige raamdecoratiecategorieën een compleet nieuwe trendcollectie samengesteld door Trend Union uit Parijs met ruim 100 nieuwe kleuren en dessins. En ten derde is er voor de vouwgordijnen tevens een speciale designcollectie ontwikkeld door het Nederlandse design duo Scholten & Baijings.
 
Een modeshow van raamdecoratie (Large) 280.jpg Nieuwe raamdecoratie trendcollectie wordt bekeken (Large) 280.jpg
Mensen achter het merk
Naast productnoviteiten werden ook de medewerkers van VELUX Nederland gepresenteerd. “Dagelijks staan in Nederland 65 enthousiaste medewerkers klaar om het beste uit zichzelf te halen en om het leven van onze relaties op alle gebieden zo makkelijk mogelijk te maken. Daarbij delen we de kennis die we de afgelopen 7 decennia hebben opgedaan graag met onze klanten. Veel van onze relaties weten echter onvoldoende op welke manieren we hen kunnen helpen. Vandaar dat we naast onze nieuwe producten ook vooral onze medewerkers hebben gepresenteerd”, vertelt Sombroek.
 
Energie-efficiëntie centraal bij innovaties
Natuurlijk werden ook nieuwe innovaties voor het hellende en platte dak getoond, zoals het nieuwe VELUX CABRIO balkonvenster. Het dakraam dat in één handbeweging kan worden veranderd in een balkon en al ruim 20 jaar op de Nederlandse markt is, heeft een volledige metamorfose ondergaan op het gebied van energie-efficiëntie en design. Ook het meest energiezuinige dakraam ter wereld, het Passiefhuisraam met vijflaagse beglazing
had een prominente plaats tijdens de avond en kon op enthousiaste reactie rekenen. Voor het platte dak werd voor het eerst de nieuwe VELUX daglichtspot gepresenteerd, die een nieuw design combineert met meer montagegemak en werden de laatste ontwikkelingen op het gebied van de VELUX modulaire lichtstraten getoond.
De nieuwe producten werden bekeken (Large) 280.jpg Erben Wennemars hielp mee inbouwen (Large) 280.jpg
Tijdens de avond werden ook inbouwdemonstraties gegeven en alle online-tools getoond. “Bijna dagelijks geven we in De Meern door HIBIN gecertificeerde trainingen en workshops waarin we onze kennis één-op-één kunnen
doorgeven. De inbouwdemonstraties waren hier een voorproefje van. Onze relaties zijn het hele jaar door van harte welkom om kosteloos één of meerdere trainingen te komen volgen. Daarnaast zal half december ook de nieuwe 
consumentenwebsite zijn primeur beleven. Voordat ze overgaan op een aankoop oriënteert 80% van de consumenten zich eerst online. Een goede website die een beginnende vraag naar informatie omzet naar verkoop voor onze klanten is daarom essentieel. Ook hierin proberen we verder te gaan dan alleen het leveren van kwalitatieve producten
”, besluit Sombroek.
  
Michel Sombroek stelt VELUX Nederland voor (Large) 280.jpg  
 
Michel Sombroek stelt de  
medewerkers van VELUX Nederland voor
Volop drukte bij VELUX evenement (Large) 280.jpg  
 
Ruim 3000 bezoekers bekeken de noviteiten
 

VIP winnaars kregen meet and greet met Bløf (Large) 280.jpg 
De VIP winnaars kregen een meet & greet met

Bløf trad op (Large) 280.jpg   
Bløf!