VELUX genomineerd voor ‘Fabrikant van de Toekomst’

Duurzame VELUX dakramen genomineerd in de categorie ‘Minder primaire grondstoffen’

De genomineerden voor de Hibin Fabrikant van de Toekomst-verkiezing zijn bekend. In de categorie ‘Minder primaire grondstoffen’ sleepte VELUX een nominatie in de wacht voor haar Takeback recyclingdienst. Tijdens het Hibin congres op 8 juni aanstaande worden de winnaars per categorie en de overallwinnaar door een vakjury bekendgemaakt.

Tijdens de verkiezing worden fabrikanten beoordeeld op procesinnovaties in de categorieën de bouw- en renovatieopgave, Minder primaire grondstoffen, Data voor stroomlijning van de bouwsector en Hindervrije bouwlogistiek. In totaal zijn er acht innovaties van zeven verschillende fabrikanten genomineerd.

VELUX Takeback recyclingdienst

In de categorie ‘Minder primaire grondstoffen’ VELUX dakramen worden met de take-back service gescheiden ingezameld en gedemonteerd door demontagebedrijven. Hierna zetten de demontagebedrijven - bedrijven die veelal onder de Wet sociale werkvoorziening (Wsw) of aan re-integratie van gedetineerden –de ramen om in nieuwe grondstoffen als glas, hout, aluminium, kunststoffen.

Met de nominatie van VELUX’ duurzame dakramen, wordt het belang van duurzame impact nogmaals onderstreept.

Lees hier meer over Fabrikant van de Toekomst.

Boilerplate

Over Fabrikant van de Toekomst

De aanpak van de Fabrikant van de Toekomst-verkiezing sluit aan bij de in 2019 opgestelde strategie van Hibin. Die strategie is gebaseerd op vier maatschappelijke opgaven die deel uitmaken van de dagelijkse praktijk van leden. Het zijn opgaven waarbij de bouwtoelevering een bijdrage kan leveren door inzet van haar kennis, positie en rol. De Hibin-strategie is gebaseerd op transparantie en samenwerking. Hibin manifesteert zich daarom nadrukkelijk als Netwerk van de Bouwtoelevering. De verkiezing van de Fabrikant van de Toekomst geeft extra aandacht voor innovaties die de gezamenlijke doelen dichterbij kunnen brengen.

Al bijna 80 jaar creëert de VELUX Groep wereldwijd een betere leefomgeving voor mensen door te zorgen voor optimaal daglicht en frisse lucht door het dak. Ons productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, dakkapellen, lichtkoepels en modulaire lichtstraten. Daarnaast bestaat ons assortiment uit vele typen raamdecoratie, zonwering, rolluiken, installatieoplossingen en intelligente bedieningssystemen. Al deze producten helpen bij het creëren van een gezond en duurzaam binnenklimaat om in te werken, wonen, leren of recreëren. Hieraan werken we wereldwijd met ongeveer 11.500 medewerkers in verkoop- en productiemaatschappijen in meer dan 40 landen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die onderdeel is van de VKR Holding A/S, een naamloze vennootschap volledig in handen van non-profit stichtingen (de VELUX FOUNDATIONS) en familie. In 2019 had de VKR Holding een totale omzet van 2,9 miljard euro en de VELUX FOUNDATIONS keerden voor 178 miljoen euro aan liefdadigheidsdonaties uit. Kijk voor meer informatie op: www.velux.nl.