VELUX Groep partner van World Climate Summit 2013 (COP19)

De VELUX Groep is een primaire partner geworden van de World Climate Summit 2013 in Warschau, Polen.

World 280 px.jpg

Jens Nielsen, CEO van World Climate Ltd.: "We zijn verheugd dat de VELUX Groep zich aan de World Climate Summit verbonden heeft. Duurzame innovatie is een prominent thema en belangrijke drijver tijdens de World Climate Summit. Omdat dit een integraal onderdeel is van de VELUX Groep, is het partnerschap van cruciaal belang voor het debat en de door de World Climate Summit geleverde acties."

De World Climate Summit die plaatsvindt op 17 november 2013 in Warschau, Polen is het belangrijkste zakelijke, financiële- en overheidsforum naast de UNFCCC COP 19 onderhandelingen. Het evenement zal worden ondersteund door een wereldwijde coalitie van 's werelds meest invloedrijke klimaatleiders, bedrijven, instellingen en mediaorganisaties.

Jørgen Tang-Jensen, CEO van de VELUX Groep vertelt: "Met dit partnerschap voegen we ons bij een groep vooruitstrevende bedrijven die gezamenlijk de toezegging heeft gedaan om in 2015 tot een mondiaal klimaatakkoord te komen, om de economie te stimuleren en groene investeringen vrij te krijgen die zo essentieel zijn om de economische activiteiten, groei en werkgelegenheid te stimuleren. En natuurlijk om een duurzame toekomst voor toekomstige generaties op te bouwen. De oplossingen zijn er, nu is actie noodzakelijk."

Duurzaam wonen belangrijk thema
Gebouwen zijn verantwoordelijk voor ongeveer 40% van de mondiale vraag naar energie en ze zijn daarom een geweldig, maar nog niet gebruikt potentieel om belangrijke CO2-reductie te bewerkstelligen. “We hopen dat politici deze denkrichting zullen nastreven. Duurzaam wonen in gebouwen is al jaren een integraal onderdeel van de VELUX Groep. Daarom experimenteren we met nieuwe mogelijkheden en bieden we oplossingen die de gezondheid en het welzijn van de mens optimaliseren en tegelijk de impact op het milieu minimaliseren,” aldus Tang-Jensen.

225 miljoen euro geïnvesteerd in duurzame producten
Met als streven een meer duurzame toekomst en nieuwe energiebesparende innovaties, lanceert de VELUX Group momenteel twee nieuwe productplatforms. Beiden zullen bijdragen aan het verminderen van het energieverbruik en de CO2-uitstoot van gebouwen. De nieuwe generatie VELUX dakramen en de VELUX modulaire lichtstraten, een geheel nieuw lichtstraatsysteem voor commerciële gebouwen, zoals kantoren, scholen, ziekenhuizen en winkelcentra, zetten meer daglicht, minder energieverbruik en een beter binnenklimaat centraal. In de innovaties zit in totaal 225 miljoen euro aan investeringen, de hoogste investeringen in de 70-jarige geschiedenis van de VELUX Groep.

Tang-Jensen vervolgt: "Een primaire partner worden van de World Climate Summit dit jaar was een voor de hand liggende keuze vanwege de link tussen het onderwerp van het topoverleg en onze eigen ervaringen in het creëren van een betere leefomgeving voor mensen over de hele wereld. Bovendien speelt tevens de locatie, Polen, een belangrijke rol. We delen een lange, sterke geschiedenis met Polen, aangezien we al meer dan 20 jaar aanwezig zijn op die markt en er binnen de VELUX Groep 2.900 werknemers werkzaam zijn in Polen. We hebben van dichtbij gezien hoe Polen zich heeft ontwikkeld tot een belangrijke groeimarkt en een sterke Europese politieke speler."

Over de World Climate Summit
De World Climate Summit is de grootste en meest spraakmakende conferentie van de privatensector tijdens de United Nations Framework Convention on Climate Change (UNFCCC) COP. De vierde jaarlijkse editie vindt plaats op 17 november 2013 in Warschau, Polen als het belangrijkste jaarlijkse zakelijke, financiële- en overheidsforum naast de UNFCCC COP 19 onderhandelingen. Het evenement zal worden ondersteund door een wereldwijde coalitie van 's werelds meest invloedrijke klimaatleiders, bedrijven, instellingen en mediaorganisaties. De World Climate Summit is onderdeel van een gezamenlijk evenement, Climate Solutions, bestaande uit de World Climate Summit op zondag 17 november en World Business Council for Sustainable Development (WBCSD) op maandag 18 november. Climate Solutions wordt georganiseerd in samenwerking met de BMW Groep.
?