De Meern,
31
januari
2019
|
09:00
Europe/Amsterdam

VELUX Groep start nieuwe divisie: VELUX Commercial

Met nieuwe divisie richt VELUX zich nadrukkelijker op utiliteitsmarkt

Samenvatting

VELUX Groep start VELUX Commercial, een nieuwe divisie die onder meer voortkomt uit de overname van JET-Groep vorig jaar. De nieuwe divisie presenteert zich in Nederland voor het eerst tijdens de BouwBeurs in Utrecht.

download
VELUX Commercial introductie video

In combinatie met de recente overnames van Wasco en Vitral en de voortdurende ontwikkeling van VELUX modulaire lichtstraten, bouwt de VELUX Groep de komende jaren aan een nieuwe commerciële divisie. Deze divisie wil VELUX verder laten uitgroeien zodat het de utiliteitsmarkt nog beter kan bedienen.

Al meer dan 75 jaar brengt de VELUX Groep daglicht en frisse lucht bij mensen thuis en is het marktleider op de dakramenmarkt voor woningbouw. De VELUX Groep betrad in 2012 voor het eerst de commerciële (niet-particuliere) markt, met de introductie van de VELUX modulaire lichtstraten. De grote ambitie was om daglicht en frisse lucht ook naar commerciële gebouwen te brengen.

Twee segmenten binnen utiliteitsmarkt
De utiliteitsmarkt bestaat voor VELUX uit de twee hoofdsegmenten architecturale beglazing, waarbij architecten een belangrijke rol spelen bij de keuze voor ramen van glas of acryl, en industriële platte daken. Dit segment bestaat vrijwel volledig uit oplossingen met acryl, zoals koepels, lichtstraten en rook- en luchtventilatiesystemen. De twee segmenten zijn wezenlijk anders wat betreft klantengroepen en verkoopprocessen. Met modulaire lichtstraten is VELUX duidelijk aanwezig in het segment van de architecturale beglazing, terwijl de JET-Groep marktleider is in de markt voor industriële platte daken. VELUX Commercial bestrijkt vanaf nu beide segmenten.

Henrik Øvlisen, vicepresident van VELUX modulaire lichtstraten, zal binnen VELUX Commercial leiding gaan geven aan de operationele afdeling voor architecturale beglazing. "Onze strategie is om ons bedrijf verder uit te bouwen door daglicht en frisse lucht te brengen naar mensen in commerciële gebouwen. Door de overname van onder andere de JET-Groep profiteren wij van schaalvergroting en treden we een volledig nieuw segment binnen. De producten en verkoopprocessen in de utiliteitsmarkt verschillen aanzienlijk van die van de woningmarkt. Om aan de specifieke behoeften van de commerciële markt te voldoen, hebben we deze nieuwe divisie gecreëerd.

Ralf Dahmer, de huidige CEO van JET-Groep zal binnen VELUX Commercial aan het hoofd staan van de operationele afdeling die zich richt op industriële platte daken. "We kijken ernaar uit om deze nieuwe commerciële divisie onder het VELUX merk op te gaan zetten. We zien groeipotentieel en kansen om onze activiteiten te versterken ten behoeve van klanten en werknemers," zegt Dahmer.

Om het productaanbod voor de commerciële markt duidelijk te onderscheiden van de bekende VELUX dakramen en om een visueel kader te creëren voor de oprichting van de nieuwe commerciële divisie, lanceert de VELUX Groep een nieuw commercieel VELUX logo en een nieuwe visuele identiteit.

De komende jaren zullen de vier bedrijven binnen VELUX Commercial verder worden samengevoegd. Op de korte termijn zetten JET-Groep en VELUX modulaire lichtstraten hun bedrijfsactiviteiten op de vertrouwde manier voort.

Over VELUX Commercial

VELUX Commercial omvat Wasco, Vitral, JET en VELUX modulaire lichtstraten en heeft bijna 1.200 mensen in dertien landen werken in de verkoop, productie en administratie. Hierdoor is er een breed productaanbod, van industriële platdakoplossingen, tot oplossingen voor rook- en luchtventilatiesystemen en geprefabriceerde modulaire lichtstraten.Kijk voor meer informatie op: https://commercial.velux.nl/

Over het logo en de visuele identiteit van VELUX Commercial
Het logo en de visuele identiteit van VELUX Commercial zijn ontwikkeld binnen het bestaande kleurenpalet van de VELUX huisstijl. Het nieuwe logo benadrukt dat dit een divisie is onder het merk VELUX door het VELUX logo te gebruiken als basis. De zwarte kleur voor Commercial benadrukt de focus op de commerciële markt. Het kleurenpalet voor de visuele identiteit heeft antracietgrijs als primaire kleur en verwijst naar daglichtoplossingen door de toevoeging van nieuwe blauwtinten. De nieuwe visuele identiteit weerspiegelt het contrast tussen licht en schaduw op dezelfde manier als het effect van onze daglichtoplossingen. Door het lettertype van VELUX te gebruiken wordt de nauwe band met het VELUX merk verder versterkt.

Over VELUX Nederland
Al ruim 77 jaar creëert de VELUX Groep wereldwijd een betere leefomgeving voor mensen door te zorgen voor optimaal daglicht en frisse lucht door het dak. Ons productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, lichtkoepels en modulaire lichtstraten. Daarnaast bestaat ons assortiment uit vele typen raamdecoratie, zonwering, rolluiken, installatieoplossingen en intelligente bedieningssystemen. Al deze producten helpen bij het creëren van een gezond en duurzaam binnenklimaat om in te werken, wonen, leren of recreëren. Hieraan werken we wereldwijd met ongeveer 11.000 medewerkers in verkoop- en productiemaatschappijen in meer dan veertig landen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die onderdeel is van de VKR Holding A/S, een naamloze vennootschap volledig in handen van non-profit stichtingen (de VELUX FOUNDATIONS) en familie. In 2017 had de VKR Holding een totale omzet van 2,5 miljard euro en de VELUX FOUNDATIONS keerden voor 170 miljoen euro aan liefdadigheidsdonaties uit. Kijk voor meer informatie op: www.velux.nl.

Over de JET-Groep
De JET-Groep werd in 1970 opgericht. Het hoofdkantoor staat in het Duitse Hüllhorst. Momenteel heeft JET bijna 800 werknemers en verkoopkantoren in zeven landen: Nederland, Duitsland, Polen, Denemarken, Noorwegen, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland. Daarnaast hebben ze zes productiefaciliteiten in vier landen: Nederland, Duitsland, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk.