VELUX het meest bekende merk onder architecten

De Meern, 4 augustus 2010. VELUX is het bekendste merk onder architecten. Zowel de spontane bekendheid als de totale bekendheid van VELUX is het hoogst bij deze voorschrijvende partij. Dat blijkt uit het BouwKennis Naamsbekendheid- en Imago-onderzoek onder 396 architecten, uitgevoerd door USP Marketing Consultancy. "Wij zijn zeer verheugd dat wij onder een belangrijke professionele partij als architecten naar voren komen als het bekendste merk," aldus Michel Kalis, Commercieel Directeur van VELUX Nederland. “Wij proberen architecten de laatste jaren vooral op de hoogte te houden van onze activiteiten voor de ontwikkelingen van duurzame gebouwen en het op een duurzame manier toepassen van onze producten.” Duurzaamheid en innovatie “Wij proberen met architecten mee te denken en besteden daarom veel aandacht aan het aanpassen van bestaande producten en het ontwikkelen van nieuwe producten en bouwmethodieken. Vooral op het gebied van energiebesparing en het terugdringen van de C02 uitstoot door gebouwen, proberen wij met duurzame toepassingen een bijdrage te leveren. Zo bouwen wij in het Model Home 2020 project praktijkvoorbeelden volgens de principes van Active House, waarbij visionaire architectuur, energie-efficiënte en het behoud van een gezond binnenklimaat centraal staat. Wij zijn trots dat onze boodschap bij architecten terecht komt en VELUX als merk kennen,” aldus Kalis. “Ook is het goed om te zien dat de hoge naamsbekendheid van VELUX in het onderzoek los staat van onze intensieve innovatieve televisiecampagne tijdens het WK voetbal, aangezien het onderzoek al plaats heeft gevonden in maart/april 2010.” Onder hoofdaannemers B&U neemt VELUX qua spontane en totale bekendheid respectievelijk een derde en vierde plaats in.