VELUX lichtkoepel goedgekeurd door testpanel

Wooncomfort en sfeer verbetert door daglicht en frisse lucht

De Meern, 9 november 2009. De VELUX lichtkoepel heeft met succes de kritische meningen van het Stay or Go Testpanel doorstaan. Eén van de testpanelleden Mariëtte Blackie uit Amersfoort kreeg twee elektrisch ventilerende lichtkoepels in haar serre geplaatst. Mariette is erg enthousiast over het eindresultaat. “Als je de eetkamer inloopt, vraag je je meteen af waar al dat licht vandaan komt. En doordat het nu zo licht is, lijkt de kamer meteen veel groter.” Verder roemt ze net als de andere testpanelleden, de eenvoudig te bedienen afstandsbediening en de ventilatiemogelijkheden van de lichtkoepel. De jaren dertig woning van Mariëtte Blackie in Amersfoort is de afgelopen jaren flink opgeknapt. “We vonden alleen de serre nog erg donker. Die ligt op het noorden dus er komt bijna geen rechtstreeks zonlicht binnen. Toen ik een mail ontving over het testen van de VELUX lichtkoepel heb ik daarom meteen gereageerd”, vertelt Mariëtte. Zij is erg enthousiast over het eindresultaat. “Als je de kamer inloopt, denk je: waar komt al dat licht vandaan? Vroeger hadden we in de serre altijd een lamp aan. Dat is nu niet meer nodig.” Sinds de lichtkoepels zijn geplaatst, zit Mariëtte dan ook veel vaker aan de eettafel. “Ondanks de moderne uitstraling, passen de lichtkoepels uitstekend bij ons jaren dertig huis.” Gebruiksgemak Mariëtte is niet alleen te spreken over de lichtinval van de koepel, ook het gebruiksgemak valt haar op. “Ik dacht dat ik met een stang de koepels zou moeten openen. Het was dan ook een verrassing dat de koepels elektrisch te bedienen zijn met een afstandsbediening. Daarmee kun je van tien meter afstand de koepels en het bijpassende gordijn bedienen.” Door de koepels te openen, kun je de kamer ook goed ventileren zonder op de tocht te zitten. “En door de regensensor kun je de koepels ook gewoon open laten staan als je even buiten de deur bent. Echt een hele geruststelling, want als het ineens begint te regenen, dan gaan de koepels automatisch dicht.” Ook familie en vrienden zijn erg enthousiast over het resultaat. “Ik zou het anderen ook zeker aanraden”, aldus Mariëtte. Over Stay or Go Stay or Go is een interactief woonconcept waarbij deelnemers op www.stayorgo.nl een test kunnen doen over hun huis, tuin en woonomgeving. Op basis daarvan wordt een goed onderbouwd advies gegeven: Stay or Go! Deelnemers van Stay or Go kunnen zich opgeven voor het Stay or Go Testpanel. Onder de aanmelders worden een aantal testers geselecteerd. Wanneer iemand geselecteerd is, kan hij of zij het product kosteloos testen en een beoordeling geven. Over VELUX VELUX zorgt voor een aangenamere leefomgeving onder het dak door deze te voorzien van daglicht en frisse lucht. Naast een ruim aanbod van dakramen en daglichtsystemen voor schuine daken biedt VELUX oplossingen voor platte daken met Politiekeurmerk Veilig Wonen®. Het assortiment van VELUX bestaat bovendien uit vele typen raamdecoratie, buitenzonweringen, rolluiken, op afstand bedienbare intelligente producten en producten aangestuurd door zonne-energie. VELUX investeert uitgebreid in producten die bij een bijdrage kunnen leveren aan het terugdringen van energieverbruik in gebouwen. In zes modelwoningen in het Model Home 2020 project laat VELUX concreet zien hoe gebouwen energieneutraal en energieproducerend kunnen worden gebouwd met gebruik van daglicht en behoud van een comfortabel binnenklimaat. VELUX bezit productievestigingen in tien landen, verkoopmaatschappijen in bijna veertig landen en is één van de sterkste merken in de wereldwijde sector bouwmaterialen. Producten van VELUX zijn in vrijwel de gehele wereld verkrijgbaar. Kijk voor meer informatie op www.velux.nl/overvelux. -///- Noot voor de redactie: Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met: Claudia van Veenendaal PR Manager Tel: 030-6.629.679 E-mail: claudia.van.veenendaal@velux.nl Adres: Molensteijn 2 Postcode/Plaats: 3454 PT De Meern

Terug naar persberichten overzichtKlik hier