VELUX modulaire lichtstraten winnaar Archiproducts Design Award

Beste in categorie gebouwschil onderstreept uitstekende producteigenschappen

De VELUX Groep is tijdens de Archiproducts Design Awards bekroond met beste in de categorie 'Building Shell' voor haar VELUX modulaire lichtstraten. De VELUX modulaire lichtstraten zijn ontworpen in samenwerking met Foster + Partners en bieden een innovatieve, modulaire en duurzame oplossing voor glazen daken in grote ruimtes.

De Archiproducts Design Awards brengen de beste nieuwe ontwerpen samen binnen verschillende architectonische categorieën. De internationale design competitie georganiseerd door Archiproducts is opgericht om bedrijven te waarderen die in de waarde van een project geloven en om de beste designs met de wereld te delen als teken van innovatie en vooruitgang.

"VELUX modulaire lichtstraten geven architecten meer tijd voor het ontwerpen van oplossingen omdat ze minder tijd nodig hebben om te specificeren. We zijn daarom erg blij met deze prijs. Het erkent de baanbrekende aanpak van dakramen en structuren voor glazen daken die wij bij VELUX nemen," vertelt Michel Sombroek, algemeen directeur van VELUX Nederland verheugd.

VELUX modulaire lichtstraten hebben hoge duurzaamheidskwalificaties met uitzonderlijke energieprestaties en een verwachte levensduur van 40 jaar of meer. De lichtstraatmodules kunnen worden gecombineerd in verschillende constructies, zoals sheddak-, lessenaars-, zadeldaken en atriums, die zo perfecte oplossingen creëren voor allerlei typen gebouwen van scholen, kantoren, winkelcentra tot woningen.

Meer informatie over de Archiproducts Design Awards: http://www.archiproducts.com/en/prodotti/267836/finestra-da-tetto-in-acciaio-e-vetro-modular-skylights-velux.html

Meer informatie over VELUX modulaire lichtstraten: http://www.velux.nl/modulairelichtstraten

Al 75 jaar creëert de VELUX Groep wereldwijd een betere leefomgeving voor mensen door te zorgen voor daglicht en frisse lucht door het dak. Ons productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, lichtkoepels en modulaire lichtstraten. Daarnaast bestaat het assortiment uit vele typen raamdecoratie, zonwering, rolluiken, installatieoplossingen en intelligente bedieningssystemen. Deze producten helpen bij het creëren van een gezond en duurzaam binnenklimaat om in te werken, wonen of leren. Hieraan werken we wereldwijd met ongeveer 9.500 medewerkers in verkoopmaatschappijen en productievestigingen in meer dan veertig landen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die onderdeel is van de VKR Holding A/S, een naamloze vennootschap volledig in handen van stichtingen en familie. Kijk voor meer informatie op: www.velux.nl.