VELUX Nederland B.V. wint BouwKennis Marketing Jaarprijs 2012

Ieder jaar strijden partijen uit de bouwkolom om de BouwKennis Marketing Jaarprijs. Dit is de prijs voor het meest innovatieve marketingconcept van de bouw-, vastgoed- en installatiesector. De winnaar is tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst op 20 september gezamenlijk bepaald door de jury en het publiek tijdens een spannende stemronde. Dit jaar kwam VELUX Nederland B.V. als winnaar uit de bus.Button winnaar 2012.jpg

Tijdens de Jaarbijeenkomst reikt BouwKennis traditiegetrouw de Marketing Jaarprijs uit. Dé jaarlijkse vakprijs voor het beste marketinginitiatief in de bouwsector. Uit alle inzendingen zijn tijdens de voorrondes 3 finalisten gekomen: VELUX Nederland B.V. met VELUX Club & VELUX Montagepartners, Saint-Gobain Distribution the Netherlands met Greenworks en ASSA ABLOY/Nemef met Radaris Evolution. Via een videoverslag werd tijdens de Jaarbijeenkomst van iedere finalist het concept getoond. Zowel de jury als het publiek mochten vervolgens stemmen waarbij VELUX met de prijs naar huis ging.

VELUX Nederland B.V. - VELUX Club & VELUX MontagepartnersDe VELUX Groep wil graag meer zijn dan alleen een fabrikant of leverancier van producten. Ze wil ook partner zijn en haar afnemers ondersteunen. Met de VELUX Club helpt VELUX Nederland haar leden, de aannemer en ZZP’er, bij de dagelijkse uitvoering van hun werkzaamheden met behulp van training, advies op maat, documentatie, bestekservices en detailtekeningen. Clubleden beschikken als eerste over nieuwe informatie en profiteren van de kennis en ervaring van de medewerkers van VELUX en de andere leden. Hiermee creëert VELUX loyaliteit onder afnemers terwijl ze haar concurrentiepositie versterkt. Daarnaast biedt het online VELUX Montagepartnersysteem de consument en de verwerker een platform om met elkaar in contact te treden. De montagepartners zijn kleine aannemers en klusbedrijven die ieder jaar 1 of meerdere keren door VELUX getraind worden, aangesloten zijn bij een geschillencommissie en werken volgens de montagevoorschriften. VELUX Nederland biedt de consument met dit platform de zekerheid van een ervaren en getrainde verwerker en de montagepartner wordt op deze wijze op regelmatige basis van werk voorzien.

Meer informatie: www.velux.nl/veluxclub of www.velux.nl/montage

VELUX Club Logo 280px.jpg

En de handel?Juryvoorzitter Bernard Verburg overhandigde de Marketing Jaarprijs aan Oscar Groenewout, Channel Manager van VELUX Nederland B.V. Verburg benadrukte hierbij de publiciteitswaarde van de Jaarprijs. Onder felicitaties nam Oscar Groenewout de prijs in ontvangst. Verburg: “De jury vond het een uitermate goed doordacht concept, zowel vanuit de consumentenwens als de partnerwens. Maar hoe zit het eigenlijk met de handel? Een trotse Oscar antwoordt met een lach: “Het VELUX Montagepartnersysteem biedt niet alleen toegevoegde waarde voor de consument, de montagebedrijven en VELUX, maar juist ook voor de handel. Wij bedienen de consument met een betrouwbare montage. De vakman koopt nog steeds via de handel. We hebben een beter opgeleide vakman. Daardoor is hij ook beter in staat om meerwaarde te verkopen. En dat betekent ook weer meer omzet voor de handel.”

Bouwkennis winnaar 2012 560px.jpgJuryvoorzitter Bernard Verburg overhandigt de prijs aan Oscar Groenewout

In het rapport roemt de jury VELUX vooral vanwege het duidelijke en sterk opgebouwde concept. Hierbij worden slimme tools ingezet voor een optimaal bereik. VELUX heeft goed geluisterd naar de klantwensen en signalen vanuit de markt.

Over de BouwKennis Marketing JaarprijsDe BouwKennis Marketing Jaarprijs is dit jaar voor de achtste keer uitgereikt. Belangrijke ijkpunten voor de jury bij het beoordelen van de concepten waren de toegevoegde waarde voor de klant, de propositie en positionering van het concept, de gemaakte strategische keuzes en het onderscheidend vermogen. Ook de communicatieve uitrol en gerealiseerde resultaten speelden bij de beoordeling een grote rol. Met de Marketing Jaarprijs beoogt BouwKennis marketing in de sector naar een hoger plan te tillen. De zevenkoppige jury van de Marketing Jaarprijs 2012 bestond uit voorzitter Bernard Verburg (Bouwmaat), Paul Brouwer (Grohe), Michiel Damhuis (ATAG), Marie-José Tijssen (Technische Unie), Peter Fraanje (Bouwend Nederland), Jan-Paul Schop (USP Marketing Consultancy) en Boudewijn Goedhart (BouwKennis). Beeldmateriaal Meer foto's van de uitreiking van de BouwKennis Marketing Jaarprijs en beeldmateriaal van de Jaarbijeenkomst vindt u terug op onze congreswebsite.

BouwKennis is uitgever van marktinformatie over de bouw-, vastgoed- en installatiesector. Onze producten ondersteunen managers bij het bepalen en invullen van het beleid. Voor meer informatie over BouwKennis of om u in te schrijven voor onze digitale nieuwsbrief, kijk op www.bouwkennis.nl