26
juni
2012
|
00:00
Europe/Amsterdam

VELUX Nederland finalist BouwKennis Marketing Jaarprijs 2012




VELUX Nederland B.V. is met de VELUX Club en het online Montagepartnersysteem één van de drie finalisten voor de BouwKennis Marketing Jaarprijs 2012, de jaarlijkse vakprijs voor marketinginitiatieven in de bouw. Tijdens een presentatie van vijftien minuten mochten de tien genomineerden de zevenkoppige vakjury overtuigen van het door hen ingediende marketingconcept. Dit jaar kwamen ASSA ABLOY Nederland B.V., Nemef, Saint-Gobain Distribution the Netherlands B.V. en VELUX Nederland B.V. als finalisten uit de bus. Op 20 september wordt de winnaar bekendgemaakt tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst in het Spant! in Bussum.
 
Ook dit jaar hebben bedrijven uit de gehele kolom zich ingeschreven om mee te dingen naar de titel ‘meest inspirerende marketinginitiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector’. Uiteindelijk mochten de tien beste concepten zich vrijdag 22 juni bewijzen voor een vakjury. Belangrijke criteria waarop de jury de concepten beoordeelde waren: de marketingstrategie, de toegevoegde waarde voor de klant, de propositie/positionering van het concept, de communicatieve uitrol hiervan, het onderscheidend vermogen en de gestelde doelen en gerealiseerde resultaten.
VELUX Club & Montagepartnersysteem
VELUX Nederland dingt mee naar de Bouwkennis Marketing Jaarprijs met de VELUX Club & VELUX Montagepartners. Met de VELUX Club helpt VELUX Nederland haar leden, de aannemer en ZZP’er, bij de dagelijkse uitvoering van hun werkzaamheden met behulp van training, advies op maat, documentatie, bestekservices en detailtekeningen. Clubleden beschikken als eerste over nieuwe informatie en profiteren van de kennis en ervaring van de medewerkers van VELUX en de andere leden. Hiermee creëert VELUX loyaliteit onder afnemers terwijl ze haar concurrentiepositie versterkt. Met het online VELUX Montagepartnersysteem is een platform gecreëerd waar de consument en verwerker eenvoudig met elkaar in contact kunnen treden. VELUX Nederland biedt de consument hiermee de zekerheid van een ervaren en getrainde verwerker en de montagepartner wordt op deze wijze op regelmatige basis van werk voorzien. 
 
 
VELUX Club Logo 280px.jpg
De overige genomineerden zijn Saint-Gobain Distribution the Netherlands met Greenworks en ASSA ABLOY Nederland B.V./ Nemef met het concept Radaris Evolution. Greenworks is de verzamelnaam voor duurzame bouwoplossingen binnen Saint-Gobain Distribution the Netherlands. Met dit concept biedt Saint-Gobain Distribution the Netherlands haar klantgroepen, middels labeling, inzicht in de duurzaamheidaspecten van haar producten zodat deze op gemakkelijke wijze toegepast kunnen worden bij de duurzame(re) invulling van bouwprojecten. Het Radaris Evolution concept is een compleet universeel inzetbaar toegangscontrolesysteem. Hiermee is het mogelijk om op afstand toegang te verlenen en gemakkelijker om sloten te openen.
 
Jurering
De drie genomineerden presenteren zich 20 september aan de bezoekers van de BouwKennis Jaarbijeenkomst in het Spant! in Bussum die dit keer in het teken staat van Trends in de bouwmarketing. De uiteindelijke winnaar van de Jaarprijs wordt voor 50% bepaald door de vakjury en voor 50% door de bezoekers van de Jaarbijeenkomst. In de zevenkoppige jury van 2012 zitten achtereenvolgens: Bernard Verburg, CEO Bouwmaat Nederland en juryvoorzitter, Michiel Damhuis, marketing manager ATAG, Paul Brouwer, director marketing western Europe GROHE, Marie-José Tijssen, manager marketinggroup Technische Unie B.V., Peter Fraanje, directeur NVTB, Jan-Paul Schop, directeur USP Marketing Consultancy B.V. en Boudewijn Goedhart, directeur BouwKennis B.V. Aanmelden voor de BouwKennis Jaarbijeenkomst kan via www.bouwkennisjaarbijeenkomst.nl.
 
Meer informatie over de inzending van VELUX Nederland is te vinden op: www.velux.nl/veluxclub of www.velux.nl/montage.


d