VELUX nieuwe hoofdsponsor van Men’s Champions League

Europese handbalfederatie start samenwerking met VELUX Groep

De Meern, 15 september 2010. De komende drie jaar staat de belangrijkste Europese handbalcompetitie voor clubteams bekend als de VELUX EHF Men’s Champions League. De VELUX Groep heeft hiervoor als nieuwe hoofdsponsor een driejarig contract getekend met de Europese handbalfederatie (EHF) Marketing GmbH. De beslissing voor het sponsorschap werd genomen na een proefperiode dit voorjaar toen de VELUX groep de groepsfinale van het seizoen 2009/2010 heeft gesponsord. Hierbij werd duidelijk hoeveel entertainmentwaarde en media-exposure deze Europese handbalcompetitie genereert. “Wij zijn zeer verheugd met het hoofdsponsorschap van de EHF Men’s Champions League. De competitie bestrijkt een aantal van onze belangrijkste markten en biedt ons de mogelijkheid om samen met onze partners een aantal onvergetelijke ervaringen in verschillende Europese sportarena’s vol actie te delen. Daarnaast zal het sponsorschap hopelijk zorg dragen voor veel exposure voor VELUX in de media,” aldus Michel Kalis, Commercieel Directeur van VELUX Nederland B.V. De EHF Champions League is het meest prestigieuze Europese handbaltoernooi voor clubteams, dat sinds 1993 jaarlijks georganiseerd wordt door de Europese handbalfederatie (EHF). De kampioensploegen van de beste nationale competities nemen eraan deel. Eén seizoen van de VELUX EHF Men’s Champions League bestaat uit 148 wedstrijden met in totaal 24 teams. Het VELUX logo zal worden getoond aan honderden miljoenen Europese televisiekijkers tijdens de uitzendingen van de wedstrijden vanaf 22 september a.s. Naast het versterken van relaties met zakelijke partners, is media-exposure een uitstekende manier om een breder publiek te bereiken en VELUX uiteindelijk te verbinden met huidige en toekomstige huiseigenaren. Gezamenlijke waarden Een groot sportevenement als de VELUX EHF Men’s Champions League is een goed ontwikkeld commercieel platform met een breed Europees bereik. Dit is aantrekkelijk voor de VELUX Groep als een toonaangevend merk met een sterke basis in Europa. Handbal op het hoogste internationale niveau heeft ook een aantal ingebouwde kwaliteiten in zich. "Een sterke winnaarmentaliteit en een vastberaden teaminspanning is de essentie van deze Europese handbalcompetitie wat goed aansluit bij de waarden van de VELUX Groep en onze bedrijfscultuur. Wij willen ook niet gemiddeld zijn, maar de beste", aldus Kalis. De VELUX Groep is dit jaar ook voor de tweede keer hoofdsponsor van de VELUX 5 Oceans, dé solozeilrace rond de wereld, waarmee de VELUX groep inmiddels als een ervaren sportsponsor gezien kan worden. Dit nieuwe sponsorschap zorgt voor een goede aanvulling op de huidige met andere mogelijkheden qua geografie, frequentie en doelgroepen. "Als sponsor willen wij graag een actieve partner zijn en we kijken uit naar een vruchtbare samenwerking met de Europese handbalfederatie in ons wederzijdse streven deze competitie naar een nog hoger niveau te tillen," aldus Kalis. Over de Europese Handbalfederatie De EHF Champions League is het meest prestigieuze Europese handbaltoernooi voor clubteams, dat sinds 1993 jaarlijks georganiseerd wordt door de Europese handbalfederatie (EHF). De kampioensploegen van de beste nationale competities nemen eraan deel. EHF Marketing GmbH is een dochteronderneming van de Europese Handbalfederatie verantwoordelijk voor de marketing. Het bureau werkt nauw samen met marketing- en media partners, en de toonaangevende clubs van Europa om het volledige potentieel van de sport op de internationale sportmarkt te halen. EHF Marketing GmbH is verantwoordelijk voor de marketing- en mediarechten van de VELUX EHF Men's Champions League en de EHF Women's Champions League. Kijk voor meer informatie op www.ehfcl.com. Over de VELUX Groep De VELUX Groep zorgt voor een aangenamere leefomgeving onder het dak door deze te voorzien van daglicht en frisse lucht. Naast een ruim aanbod van dakramen en daglichtsystemen voor hellende daken biedt het VELUX productprogramma oplossingen voor platte daken. Het assortiment van de Groep bestaat bovendien uit vele typen raamdecoratie, buitenzonweringen, rolluiken, op afstand bedienbare intelligente producten, producten aangestuurd door zonne-energie en zonnecollectoren. De VELUX Groep investeert uitgebreid in producten die een bijdrage kunnen leveren aan het terugdringen van energieverbruik in gebouwen. In zes modelwoningen in het Model Home 2020 project wordt concreet getoond hoe gebouwen energieneutraal en energieproducerend kunnen worden gebouwd met gebruik van daglicht en behoud van een comfortabel binnenklimaat. De opgebouwde kennis uit het project wordt vertaald naar visualisatietools. De VELUX Groep bezit productievestigingen in elf landen, verkoopmaatschappijen in bijna veertig landen en is één van de sterkste merken in de wereldwijde sector bouwmaterialen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, onderdeel van de VKR Holding A/S. Kijk voor meer informatie op www.velux.nl. Fotobijschrift (vlnr): Bemiddelaar Balazs Nemcsik, Stefan Lövgren, Ambassadeur van de VELUX EHF Men’s Champions League, Michael Wiederer, Secretaris-generaal Europese Handbalfederatie, Michael K. Rasmussen, Hoofd Marketing van de VELUX Group, Peter Vargo, Managing Director van EHF Marketing GmbH en J.J. Roland, Persofficier VELUX EHF Champions League FINAL4.