VELUX organiseert workshop daglichtvisualisatie bij duurzame gebouwontwerpen

De Meern, 22 april 2010. Het wordt steeds belangrijker om daglichtniveaus in een gebouw nauwkeurig te kunnen voorspellen. Specifieke aanbevelingen en vragen hierover nemen toe, wat ook terug te zien is in de regelgeving. Hiervoor heeft de VELUX Groep de Daylight Visualizer 2.5 ontwikkeld waarmee daglichtniveaus kunnen worden berekend en gevisualiseerd met de hoogste mate van nauwkeurigheid. Om aan alle vragen te kunnen voldoen wordt op 27 mei 2010 een speciale workshop georganiseerd voor (interieur)architecten, bouwkundigen, ingenieurs en lichtontwerpers die geïnteresseerd zijn in daglichttoepassing in gebouwen. In deze workshop wordt uitgebreid getoond hoe architecten de Daylight Visualizer 2.5 zo optimaal mogelijk kunnen gebruiken en hij hen kan ondersteunen bij het ontwerpen van duurzame gebouwen. De workshop wordt in het Engels verzorgd door de Daglichtconsultant uit het VELUX competentieteam de heer Nicolas Roy. Daylight Visualizer 2.5 De Daylight Visualizer is een intuïtief en gebruiksvriendelijk simulatieprogramma voor nauwkeurige daglichtvoorspellingen. Het programma wordt door de VELUX Groep kosteloos beschikbaar gesteld en is speciaal ontwikkeld om professionals op een toegankelijke en eenvoudige manier te assisteren bij het analyseren en ontwerpen van daglicht in gebouwen. De Daylight Visualizer simuleert de helderheid, lichtbronnen, daglichtfactoren en de ligging ten opzichte van de zon en is gevalideerd aan de CIE 171:2006 getest door L’Ecole Nationale Des Travaux Publics de l’Etat (ENTPE) in Frankrijk. Praktische workshop Tijdens de workshop wordt getoond hoe 3D-ontwerpen gegenereerd in CAD eenvoudig geïmporteerd kunnen worden in een Daylight Visualizerontwerp. Om het ontwerp te optimaliseren kunnen vergelijkingen gemaakt worden tussen verschillende scenario’s zoals het plaatsen van de ramen op verschillende posities, verschillende typen beglazing met diverse eigenschappen, andere klimaatcondities, daglichtfactoren en een aanpassing van de geografische locatie en oriëntatie van het gebouw ten opzichte van de zon. Ook dit wordt tijdens de workshop toegelicht. Meer informatie over inschrijving voor deze workshop staat op www.velux.nl/trainingen. Over VELUX VELUX zorgt voor een aangenamere leefomgeving onder het dak door deze te voorzien van daglicht en frisse lucht. Naast een ruim aanbod van dakramen en daglichtsystemen voor hellende daken biedt VELUX oplossingen voor platte daken. Het assortiment van VELUX bestaat bovendien uit vele typen raamdecoratie, buitenzonweringen, rolluiken, op afstand bedienbare intelligente producten, producten aangestuurd door zonne-energie en zonnecollectoren. De VELUX Groep investeert uitgebreid in producten die bij een bijdrage kunnen leveren aan het terugdringen van energieverbruik in gebouwen. In zes modelwoningen in het Model Home 2020 project wordt concreet getoond hoe gebouwen energieneutraal en energieproducerend kunnen worden gebouwd met gebruik van daglicht en behoud van een comfortabel binnenklimaat. De opgebouwde kennis uit het project wordt vertaald naar visualisatietools. De VELUX Groep bezit productievestigingen in elf landen, verkoopmaatschappijen in bijna veertig landen en is één van de sterkste merken in de wereldwijde sector bouwmaterialen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, onderdeel van de VKR Holding A/S. Kijk voor meer informatie op www.velux.nl. -///- Noot voor de redactie Wilt u ook deelnemen aan de workshop dan bent u van harte welkom. Voor meer informatie over de Daylight Visualizer workshop kunt u contact opnemen met: Claudia van Veenendaal PR Manager Tel: 030-6.629.679 E-mail: claudia.van.veenendaal@velux.nl Adres: Molensteijn 2 Postcode/Plaats: 3454 PT De Meern

Terug naar persberichtenoverzicht   Klik hier