VELUX rolluiken zorgen voor warmtereductie tot wel 95 procent

Raamdecoratie en rolluiken dragen bij aan energiebesparing in huis

De Meern, 11 mei 2010. In de lente worden de dagen weer langer en de zon sterker. Een heerlijke gedachte maar het kan ook wat ongemakken met zich meebrengen. Zo kunnen sommige kinderen doordat het langer licht is niet goed in slaap komen of kan het te warm worden in huis. De juiste keuze raamdecoratie, zoals verduisterende rolgordijnen of zonwering, kunnen hier een oplossing voor bieden. Maar raamdecoratie en zonwering kunnen ook een belangrijke bijdrage leveren aan de energiebesparing in huis. In de zomer kan de kamertemperatuur in huis en vooral op zolder door de zon flink oplopen. Door op een juiste manier gebruik te maken van daglicht, natuurlijke ventilatie en zonwering kan energie worden bespaard en tegelijk een comfortabel wooncomfort worden gecreëerd. Door dakramen overdag gesloten te houden en de raamdecoratie of zonwering overdag dicht te houden, kan warmte worden tegengegaan. VELUX raamdecoratie zorgt voor betere isolatie van het dakraam tot wel 34 procent. En buitenzonweringen en rolluiken van VELUX zorgen voor een warmtereductie van dakramen tot wel 95 procent. Hierdoor is minder energie nodig om de kamer te koelen met bijvoorbeeld airconditioning.’s Avonds kunnen de dakramen worden geopend voor natuurlijke koeling en ventilatie. Automatische zonwering Wanneer gebruik wordt gemaakt van een geautomatiseerd systeem zorgt dit voor een nog efficiënter energiegebruik. De elektrische VELUX dakramen en rolluiken die worden aangestuurd door middel van zonne-energie zijn vooraf zo te programmeren dat ’s nachts de zolderruimte wordt geventileerd en overdag de temperatuursoverschrijding wordt beperkt. Uit onderzoek van TNO blijkt dat automatisch geregelde buitenzonwering een energiebesparing van wel 7,5 procent kan opleveren, omdat de zonwering al naar beneden gaat voordat de binnentemperatuur te ver is gestegen. Daarnaast zorgt het voor bedieningsgemak en zorgeloosheid, want de bewoner hoeft zelf nergens meer aan te denken. Want mocht het onverwachts toch gaan regenen, dan sluit het dakraam vanzelf door de regensensor. VELUX raamdecoratie past altijd op VELUX dakramen zelfs van 25 jaar en ouder en is verkrijgbaar in een uitgebreid assortiment kleuren en dessins die zowel met de hand- als automatisch via zonne-energie te bedienen is. Op www.velux.nl wordt onder Duurzaamheid stapsgewijs uitgelegd hoe optimaal gebruik gemaakt kan worden van daglicht, raamdecoratie en rolluiken om energie te besparen. Tevens zijn hier locale interieur- en zonweringspeciaalzaken te vinden die kunnen adviseren over VELUX raamdecoratie en zonweringen. Over VELUX VELUX zorgt voor een aangenamere leefomgeving onder het dak door deze te voorzien van daglicht en frisse lucht. Naast een ruim aanbod van dakramen en daglichtsystemen voor hellende daken biedt VELUX oplossingen voor platte daken. Het assortiment van VELUX bestaat bovendien uit vele typen raamdecoratie, buitenzonweringen, rolluiken, op afstand bedienbare intelligente producten, producten aangestuurd door zonne-energie en zonnecollectoren. De VELUX Groep investeert uitgebreid in producten die bij een bijdrage kunnen leveren aan het terugdringen van energieverbruik in gebouwen. In zes modelwoningen in het Model Home 2020 project wordt concreet getoond hoe gebouwen energieneutraal en energieproducerend kunnen worden gebouwd met gebruik van daglicht en behoud van een comfortabel binnenklimaat. De opgebouwde kennis uit het project wordt vertaald naar visualisatietools. De VELUX Groep bezit productievestigingen in elf landen, verkoopmaatschappijen in bijna veertig landen en is één van de sterkste merken in de wereldwijde sector bouwmaterialen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, onderdeel van de VKR Holding A/S. Kijk voor meer informatie op www.velux.nl. -///- Noot voor de redactie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Claudia van Veenendaal PR Manager Tel: 030-6.629.679 E-mail: claudia.van.veenendaal@velux.nl Adres: Molensteijn 2 Postcode/Plaats: 3454 PT De Meern

Terug naar persberichtenoverzichtKlik hier