21
oktober
2010
|
00:00
Europe/Amsterdam

VELUX springt met crossmediale campagnes in op vervanging en energiebesparing



De Meern, 21 oktober 2010. Uit onderzoek van USP Marketing Consultancy in opdracht van VELUX Nederland blijkt dat 13 procent van de consumenten de verlaging van het btw-tarief een belangrijke reden vindt om juist nu een verbouwing te laten uitvoeren. Voor 5 procent van de respondenten maakt het vrijkomen van het spaarloon het interessant om nu te gaan verbouwen. Met crossmediale campagnes springt VELUX Nederland hier dit najaar op in. Consumenten worden geïnformeerd over hoe zij met relatief kleine investeringen hun woning kunnen voorzien van energiebesparende oplossingen en worden met energiepremies en kortingsacties gestimuleerd nu tot actie over te gaan. De najaarscampagnes met verschillende boodschappen hebben als overkoepelende thema energiebesparende maatregelen in huis. Zo worden consumenten geattendeerd op het feit dat nieuwe dakramen betere isolerende waardes hebben en dat ook raamdecoratie een isolerende werking heeft en dus voor extra energiebesparing kan bijdragen. Een rolluik op een dakraam zorgt bijvoorbeeld voor een betere warmte-isolatie tot wel 27 procent. Sanoma Uitgevers De campagneboodschappen worden crossmediaal ingezet, via commercials op nationale televisie en radio en communicatie-uitingen op online media. Ook retailers kunnen aan de acties meedoen, door met behulp van POS materialen en locale advertenties duidelijk te maken dat zij aan de actie meedoen. Naast advertenties in huis-aan-huismedia is tevens een uitgebreide samenwerking aangegaan met Sanoma Uitgevers. Naast advertenties in woon-, televisie en jonge gezinnenmagazines staan tevens een aantal winacties centraal. Zo kunnen consumenten hun eigen droomzolderkamer ontwerpen met behulp van de digitale zolderplanner en daarmee kans maken op hun droomzolderkamer ter waarde van 7500 euro. Energiepremie De acties concentreren zich voornamelijk op geld retour acties. Zo ontvangen consumenten bij vervanging van een oud raamdecoratieproduct voor een nieuw VELUX raamdecoratieproduct 10 euro per product retour. Daarnaast ontvangen consumenten 50 euro energiepremie wanneer zij hun oude energieverbruikende dakraam vervangen voor een energiebesparend nieuw VELUX dakraam. Ook ontvangen zij bij plaatsing van een VELUX daglichtsysteem in de actieperiode 10 procent korting. ?

d