VELUX trainingen door Hibin gecertificeerd als erkende fabrikantenopleiding

De Meern, 17 februari 2011. De door VELUX Nederland verzorgde trainingen voor professionele doelgroepen zijn nu officieel voorzien van het certificaat 'Erkende Fabrikantenopleiding’ van Koninklijke Hibin. Uit handen van Gert Smit, voorzitter van Koninklijke Hibin, ontvingen Michel Sombroek, Algemeen Directeur en Michel Kalis, Commercieel Directeur van VELUX Nederland B.V. tijdens de BouwBeurs het erkenningcertificaat voor de fabrikantenopleidingen samen met acht andere fabrikanten. Trainingen voor alle professionele doelgroepen Daglicht en natuurlijke ventilatie worden als bouwdeel steeds belangrijker. De ervaringen die de VELUX Groep in 70 jaar op dit gebied heeft opgedaan wordt door VELUX Nederland al tientallen jaren gedeeld tijdens trainingen voor professionals. Van producttrainingen voor bouwmaterialenhandelaren en aannemers, die het brede scala aan productmogelijkheden tonen, trainingen over de toepassingsmogelijkheden en voordelen van raamdecoratieproducten voor interieur- en zonweringspeciaalzaken, tot specifieke trainingen over home automation, zonnecollectoren en speciale trainingen voor architecten. Meetbare resultaten De VELUX trainingen zijn het afgelopen halfjaar door deskundigen van Hibin Opleidingen aan een uitgebreid onderzoek onderworpen. Zo zijn ze onder andere beoordeeld op concrete doelen en meetbare resultaten. Onderdeel van de erkenningsregeling is een train-de-trainerprogramma. “De Erkenning door Hibin Opleidingen geeft de garantie dat een VELUX training aansluit bij de reguliere vakopleidingen die Hibin Opleidingen biedt en bijdraagt aan de professionele ontwikkeling van de deelnemers. Het certificaat biedt werkgevers nog meer zekerheid dat de door hen geïnvesteerde tijd besteedt wordt aan kwalitatief goede opleidingen. En het grote voordeel voor werknemers is dat zij met behulp van de vakopleidingen hun professionele ontwikkeling kunnen versterken,” aldus Michel Kalis. Commercieel advies Naast een beter inzicht in de bouwtechnische achtergrond van VELUX producten, ontvangen aannemers en Bouwmaterialenhandelaren tijdens de VELUX trainingen commercieel advies. Zo leren ze hoe zij door nog betere advisering van hun klanten meer afzet kunnen genereren en ontvangen ze tips om eventuele faalkosten te voorkomen. De nadruk bij de VELUX trainingen ligt dan ook meer op het informeren en adviseren dan op het fysiek inbouwen van de producten. Bouwen in 2020 voor architecten Daarnaast wordt ook gekeken naar de toekomst, gebaseerd op de VELUX duurzaam wonen visie. In trainingen speciaal voor architecten en voorschrijvers in de bouw wordt getoond dat met de huidige bouwmaterialen het bouwen van energieproducerende gebouwen met voldoende daglicht en natuurlijke ventilatie al kan worden gerealiseerd. Toekomstvisies worden direct vertaald naar de hedendaagse praktijk met uitleg over het toepassen van innovatieve energiezuinige, intelligente en automatische producten die een bijdrage kunnen leveren aan een comfortabel binnenklimaat (het Model Home 2020 project). Daarnaast worden door VELUX ontwikkelde tools voor het visualiseren van daglicht en energieprestaties toegelicht, die architecten kunnen ondersteunen bij het ontwerpen van duurzame gebouwen. Het certificaat ‘Erkende Fabrikantenopleiding’ dat aan VELUX Nederland is verstrekt is drie jaar geldig. In de tussentijd is sprake van regelmatige afstemming, zodat de kwaliteit en de aansluiting bij het vakopleidingenprogramma optimaal blijven. Op basis van een evaluatie en herbeoordeling kan verlenging van de erkenning volgen. De VELUX trainingen vinden plaats in het Daglicht Advies Centrum van VELUX Nederland in De Meern of op aanvraag op een andere locatie. Inschrijven voor trainingen via www.velux.nl/trainingen. Over Koninklijke Hibin Koninklijke Hibin richt zich enerzijds als brancheorganisatie voor de bouwmaterialenhandel op belangenbehartiging, advisering, arbeidsvoorwaarden en pensioenregelingen, en anderzijds als servicecentrum op een aantal succesvolle diensten voor haar leden. Namens de bedrijfstak voert Hibin cao-onderhandelingen en neemt ze initiatieven om via samenwerking binnen de bouwketen de positie van de bouwtoelevering te versterken. Voorts stimuleert Hibin innovaties en bevordert ze het professionele ondernemerschap binnen de branche. Hibin Opleidingen biedt het instrumentarium voor werving, selectie, opleiding en loopbaanbegeleiding. Hibin Personeel & Zorg zorgt voor verzuim- en re-integratiebegeleiding met aantoonbaar lagere verzuimcijfers en voor professionele HRM-ondersteuning van Hibin-leden. Hibin Borg staat voor professionele consumentenvoorwaarden en een geschillencommissie. Koninklijke Hibin vertegenwoordigt 360 vestigingen en 90% van de omzet in de branche en telt tevens circa 60 fabrikanten/importeurs. Over de VELUX Groep De VELUX Groep zorgt al 70 jaar voor een aangenamere leefomgeving onder het dak door deze te voorzien van daglicht en frisse lucht. Naast een ruim aanbod van dakramen en daglichtsystemen voor hellende daken biedt het VELUX productprogramma oplossingen voor platte daken. Het assortiment van de Groep bestaat bovendien uit vele typen raamdecoratie, buitenzonweringen, rolluiken, op afstand bedienbare intelligente producten, producten aangestuurd door zonne-energie en zonnecollectoren. De VELUX Groep investeert uitgebreid in producten die bij een bijdrage kunnen leveren aan het terugdringen van het energieverbruik in gebouwen. In zes modelwoningen in het Model Home 2020 project wordt concreet getoond hoe gebouwen energieneutraal en energieproducerend kunnen worden gebouwd met gebruik van daglicht en behoud van een comfortabel binnenklimaat. De opgebouwde kennis uit het project wordt vertaald naar visualisatietools. De VELUX Groep bezit productievestigingen in elf landen, verkoopmaatschappijen in bijna veertig landen en is één van de sterkste merken in de wereldwijde sector bouwmaterialen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, onderdeel van de VKR Holding A/S. Kijk voor meer informatie op www.velux.nl.