VELUX Trophy voor het eerst uitgereikt in 2010

Integrale ontwerpen met optimale daglichttoetreding en wooncomfort beloond

De Meern, 20 mei 2010. Architecten, aannemers en bouwmaterialenhandelaren kunnen zich nog tot 1 september 2010 inschrijven voor de VELUX Trophy 2010. Deze prijs wordt dit jaar voor het eerst uitgereikt door VELUX Nederland. Kanshebbers zijn woningbouw- of utiliteitsbouwprojecten waarin met VELUX producten optimale daglichttoetreding en een comfortabel binnencomfort is gecreëerd. Daarnaast wordt getoonde expertise in samenwerken beloond. Het winnende project ontvangt een VELUX Trophy en een geldbedrag van 7500 euro verdeeld over de deelnemende architect, aannemer en bouwmaterialenhandelaar. Positieve invloed daglicht Studies hebben uitgewezen dat daglicht een positieve invloed heeft op de gezondheid, prestaties en leercapaciteit van mensen. Om duurzaam te bouwen met optimale daglichttoetreding en een comfortabel wooncomfort is het belangrijk voldoende glasoppervlak en natuurlijke ventilatie toe te passen. Hierdoor ontstaat er meer daglichttoetreding, een betere lichtspreiding en meer wooncomfort in en ruimte. “Voldoende daglicht in een gebouw begint met een ambitie bij zowel de opdrachtgever als de architect of aannemer. Bij steeds meer projecten wordt in alle fasen van het ontwerp en bij de uitvoering van het bouwproject nagedacht over hoe daglicht kan bijdragen aan een comfortabel binnenklimaat. Wij wilden graag de gezamenlijke inspanningen voor deze projecten belonen en zo is de VELUX Trophy ontstaan,” aldus Michel Kalis, Commercieel Directeur van VELUX Nederland B.V. Beoordelingscriteria Het uitreiken van de VELUX Trophy gaat aan de hand van drie beoordelingscriteria. De toepassing van VELUX producten is er één, net als de gerealiseerde optimale daglichttoetreding en het comfortabel binnenklimaat in het gebouw. Daarnaast is de samenwerking tussen de verschillende partijen tijdens het project een eikpunt. Aan de hand van deze beoordelingscriteria worden 15 projecten genomineerd door de vakjury bestaande uit Hans Ruijssenaars (Directeur Hans Ruijssenaars Architecten B.V.), Rob de Groot (Manager BouwGarant), Gert Smit (Voorzitter HIBIN) en Michel Sombroek (Algemeen Directeur VELUX Nederland B.V.) De genomineerden worden in oktober 2010 bekend gemaakt en in december vindt de prijsuitreiking plaats. De prijs bestaat uit een Trophy en een geldbedrag van 7500 euro voor het winnende project verdeeld over de deelnemende architect, aannemer en bouwmaterialenhandel. Bovendien wordt het winnende project samen met de genomineerde projecten vermeld in de regionale editie van VELUX Highlights. Meer informatie over de VELUX Trophy of het inschrijven van een project kan op: www.velux.nl/trophy.  Over VELUX VELUX zorgt voor een aangenamere leefomgeving onder het dak door deze te voorzien van daglicht en frisse lucht. Naast een ruim aanbod van dakramen en daglichtsystemen voor hellende daken biedt VELUX oplossingen voor platte daken. Het assortiment van VELUX bestaat bovendien uit vele typen raamdecoratie, buitenzonweringen, rolluiken, op afstand bedienbare intelligente producten, producten aangestuurd door zonne-energie en zonnecollectoren. De VELUX Groep investeert uitgebreid in producten die bij een bijdrage kunnen leveren aan het terugdringen van energieverbruik in gebouwen. In zes modelwoningen in het Model Home 2020 project wordt concreet getoond hoe gebouwen energieneutraal en energieproducerend kunnen worden gebouwd met gebruik van daglicht en behoud van een comfortabel binnenklimaat. De opgebouwde kennis uit het project wordt vertaald naar visualisatietools. De VELUX Groep bezit productievestigingen in elf landen, verkoopmaatschappijen in bijna veertig landen en is één van de sterkste merken in de wereldwijde sector bouwmaterialen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, onderdeel van de VKR Holding A/S. Kijk voor meer informatie op www.velux.nl. -///- Noot voor de redactie Wilt u ook deelnemen aan de trainingen, de discussiebijeenkomst of workshop dan bent u van harte welkom. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Claudia van Veenendaal PR Manager Tel: 030-6.629.679 E-mail: claudia.van.veenendaal@velux.nl Adres: Molensteijn 2 Postcode/Plaats: 3454 PT De Meern

Terug naar persberichten overzichtKlik hier