29
januari
2014
|
00:00
Europe/Amsterdam

VELUX wederom meest gewaardeerd in klanttevredenheidsonderzoeken

Architecten en aannemers waarderen vooral betrouwbaarheid, professionaliteit en innovativiteit

Voor het vijfde jaar op rij zijn afbouwers het meest tevreden over de dienstverlening van VELUX Nederland. Door architecten en aannemers ruwbouw werd VELUX Nederland in 2013 voor het vierde achtereenvolgende jaar het meeste gewaardeerd. Dat blijkt uit de Marketing Score Cards Klanttevredenheid Ruwbouw en Afbouw, de twee jaarlijks terugkerende klanttevredenheidsonderzoeken van BouwKennis.
 
In de BouwKennis Marketing Score Cards Klanttevredenheid wordt jaarlijks de dienstverlening van toeleveranciers op verschillende aspecten gemeten. De top 5 is gebaseerd op de gemiddelde tevredenheid. Zowel bij architecten als aannemers Ruwbouw staat VELUX Nederland voor het vierde jaar op rij op plaats één, gevolgd door Boon Edam. Bij afbouwers, zoals montage- en klusbedrijven en kleine aannemers, staat VELUX Nederland alweer voor het vijfde jaar bovenaan, net als vorig jaar gevolgd door lijmproducent Forbo Eurocol.
 
"Dat we in beide onderzoeken opnieuw bovenaan zijn geëindigd, geeft ons ook dit jaar weer een trots gevoel. 2013 stond voor ons in het teken van de introductie van de nieuwe generatie VELUX dakramen en de VELUX modulaire lichtstraten voor commerciële gebouwen. Klanten baseren hun keuze echter niet langer uitsluitend op specifieke producteigenschappen. Het totaalbeeld van een organisatie is essentieel. Uiteraard speelt innovativiteit en duurzaamheid een belangrijke rol, maar ook professioneel advies, geloofwaardigheid en het meedenken in oplossingen is essentieel voor een goede relatie met afnemers. We doen er alles aan om onze klanten tevreden te houden en het is dan ook extra waardevol als dit op deze wijze wordt gewaardeerd,” aldus Michel Sombroek, Algemeen Directeur van VELUX Nederland.
 Plaatsting VELUX modulaire lichtstraat op kantoorgebouw 280px.jpgAannemer plaatst VELUX lichtkoepel 280px.jpg 

VELUX Nederland scoort ten opzichte van andere merken bij architecten voornamelijk op innovativiteit, professionaliteit en klantvriendelijkheid. Onder aannemers B&U worden vrijwel alle aspecten boven het marktgemiddelde beoordeeld, maar ook door hen worden vooral de kwaliteit, professionaliteit en innovativiteit aanzienlijk hoger beoordeeld dan het marktgemiddelde. Naast deze sterke troeven valt de hoge waardering voor klantvriendelijkheid het meest op. Net als klusbedrijven hechten ze een bovengemiddeld belang aan de duidelijkheid van de documentatie en het advies van vertegenwoordigers van VELUX Nederland.
 
Over de Marketing Score Cards Klanttevredenheid
De BouwKennis Marketing Score Card Klanttevredenheid Ruwbouw peilt jaarlijks de mening van aannemers en architecten. Voor de Marketing Score Card Klanttevredenheid Afbouw worden montagebedrijven, kleine aannemers, klusbedrijven, stukadoors, tegelzetters, schilders en architecten ondervraagt over de klanttevredenheid met fabrikanten en handelaren. Verdeeld in een groot aantal productgroepen worden twaalf aspecten doorgemeten. Daarnaast is ook een algemeen tevredenheidcijfer gevraagd. De top-5 is gebaseerd op de gemiddelde tevredenheid over de fabrikant. Dit wil zeggen dat het gemiddelde is genomen van alle aspecten, inclusief de algemene tevredenheid. Dit gemiddelde is ongewogen waardoor alle aspecten even zwaar meetellen.  


d