Volledig ‘smarthome’ met de KLF 200 interface van VELUX

Apparaat koppelt 200 VELUX INTEGRA® producten aan smarthome- of gebouwbeheersysteem

Met één druk op de knop alle ramen bedienen: het kan met de nieuwe VELUX KLF 200 interface. Met de interface zijn elektrisch bedienbare producten van VELUX nu voor het eerst aan bijna elk smarthome- of gebouwbeheersysteem te koppelen.

De compacte VELUX KLF 200 interface heeft vijf ingangen voor signalen van sensoren en schakelaars van smarthome- of beheersystemen. Bij zo’n signaal worden direct de juiste elektrisch bedienbare VELUX INTEGRA® producten geactiveerd. Denk aan dakramen, modulaire lichtstraten, rolluiken en gordijnen die open of dicht gaan om de hoeveelheid frisse lucht en daglicht te reguleren.

“In principe dient technologie de mens, maar veel onderdelen, van allerlei leveranciers, spreken elk een andere taal en hebben verschillende protocollen,” vertelt Jolanda de Gooijer, Product Group Manager van VELUX Nederland. “Dat vraagt om slimme oplossingen zoals deze, waarmee we het optimale binnenklimaat weer een stap dichterbij brengen.”

Integratie met elk systeem
De KLF 200 interface is te gebruiken als aanvulling op een bestaand VELUX bedieningssysteem of om elektrische VELUX producten te integreren in een overkoepelend automatiseringssysteem. De standaardinstellingen van de interface voldoen aan de meest voorkomende eisen voor integratie. Voor specifieke instellingen en scenario's is een online configuratieprogramma beschikbaar. Daarmee is bijvoorbeeld in te stellen dat ramen en rolluiken sluiten als het alarmsysteem afgaat of dat de windsensor bij stevige wind een seintje geeft, waarop de buitenzonweringen omhoog gaan.

“Of je smart bedieningssysteem nu met IHC-, KNX- of LON-protocollen werkt, de KLF 200 interface kan ermee overweg,” aldus De Gooijer. Het resultaat is een volledige integratie van VELUX INTEGRA® producten in de geautomatiseerde beheersystemen.

Eenvoudig te installeren
De KLF 200 wordt in principe door een bevoegd elektricien in een gebouwbeheerssysteem geïnstalleerd, maar kan door zijn eenvoud ook door een particulier in zijn smarthome worden geïntegreerd. De KLF is al geschikt gemaakt voor de aankomende integratie met Apple Homekit en het VELUX Active met Netatmo programma waarbij door middel van een App voor iOS en Android, VELUX producten kunnen worden gecombineerd met Netatmo producten.

Meer informatie over de KLF 200 interface is te vinden via http://www.velux.nl/producten/home-automation/integra-accessoires

Al 75 jaar creëert de VELUX Groep wereldwijd een betere leefomgeving voor mensen door te zorgen voor daglicht en frisse lucht door het dak. Ons productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, lichtkoepels en modulaire lichtstraten. Daarnaast bestaat het assortiment uit vele typen raamdecoratie, zonwering, rolluiken, installatieoplossingen en intelligente bedieningssystemen. Deze producten helpen bij het creëren van een gezond en duurzaam binnenklimaat om in te werken, wonen of leren. Hieraan werken we wereldwijd met ongeveer 9.500 medewerkers in verkoopmaatschappijen en productievestigingen in meer dan veertig landen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die onderdeel is van de VKR Holding A/S, een naamloze vennootschap volledig in handen van stichtingen en familie. Kijk voor meer informatie op: www.velux.nl.